תביעה ב-37 מיליון שקל נגד עוה"ד יגאל סלונים ומיכאל טלמור: גרמו להפסד בעסקת מכירת חברת ג'ולט

ד"ר דוד מדווד, מייסד ג'ולט, טוען לאי ביצוע פעולות שהנתבעים התחייבו לבצע במסגרת הסכם, בו נרכשה ג'ולט ע"י חברת MRV קומיוניקיישנס

ד"ר דוד מדווד, מייסדה של חברת ג'ולט ומי שכיהן כיו"ר הדירקטוריון וכמנכ"ל, הגיש היום (ג') עם תובעים נוספים לבית המשפט המחוזי בת"א תביעה בסך כ-37.2 מיליון שקל נגד עו"ד יגאל סלונים, שותף בשותפות עוה"ד סלונים את ולדינגר; ונגד עו"ד מיכאל טלמור, שותף בשותפות עוה"ד אקהויז, טלמור, שלה, דיחנו ושות'. זאת, בטענה לנזקים שנגרמו לתובעים כתוצאה מאי ביצוע פעולות שהנתבעים התחייבו לבצע במסגרת הסכם, בו רכשה החברה האמריקאית MRV קומיוניקיישנס את ג'ולט בתמורה למניות MRV בערך של 42.5 מיליון דולר.

משרד סלונים את ולדינגר ייצג את התובעים בנוגע לעסקת הרכישה, ואילו שותפות אקהויז, טלמור שימשה כיועצת המשפטית של MRV. התובעים הנוספים הם בני משפחתו של ד"ר מדווד ויתר בעל המניות לשעבר בג'ולט, בהם הנרי ורוז מוסקוביץ.

במסגרת הסכם הרכישה, התחייבה MRV להקצות לתובעים ולאחרים מניות של MRV הרשומות למסחר בנאסד"ק. חלק (23.5%) ממניות אלו אמורות היו להיות מועברות לאחזקתם של עוה"ד סלונים וטלמור בנאמנות.

בכתב התביעה נטען כי לעוה"ד ניתנו הוראות בלתי חוזרות למכור את מניות הנאמנות מיד עם רישומן למסחר בנאסד"ק ולהשקיע את תמורתן בהשקעה בעלת סיכון נמוך, כגון אג"ח קונצרני בדירוג AAA.

ואולם, לדברי התובעים, באמצעות עוה"ד ידידיה מלכיאור ובתיה מור, מעשיהם ומחדליהם של עוה"ד סלונים וטלמור גרמו לכך שעד היום לא נמכרו מניות הנאמנות. הם מציינים כי בתקופה זו ירד שערן של מניות הנאמנות בשיעור חד של למעלה מ-95%, ואילו השקעה באג"ח בדירוג AAA היתה מניבה תשואה של כ-54%.

התובעים טוענים כי מחדליהם של הנתבעים גרמו להתממשות הסיכון, שאותו נועדו למנוע המערך ההסכמי וההוראות שניתנו לעוה"ד סלונים וטלמור כנאמנים. בכתב התביעה נאמר, כי הנזק שנגרם לדוד מדווד נאמד בכ-5.1 מיליון דולר והנזק שנגרם לבני משפחתו - בכ-11 מיליון דולר.

נתבעת נוספת בתיק היא חברת MRV, ואולם ד"ר מדווד ויונתן מדווד נעדרים מרשימת התובעים נגד חברה זו לנוכח מערכת יחסי עובד-מעביד רבת השנים, שעדיין נמשכת בין הצדדים. טרם הוגש כתב הגנה.

יצויין כי בין ד"ר מדווד למשרד סלונים את ולדינגר התגלעה מחלוקת לגבי תשלום שכר הטרחה בעסקת הרכישה. בפסק בוררות שניתן ב-2004, חויב ד"ר מדווד לשלם למשרד 61 אלף דולר. (ת.א. 2370/07).