דרוש: מנכ"ל חדש לרכבת ישראל; חלוץ כבר הספיק להתעניין בתפקיד

בימים האחרונים שוחח הרמטכ"ל לשעבר עם אנשים ברכבת והתעניין בתפקיד; בימים הקרובים אמור להכריע הדירקטוריון גם בשאלת ממלא מקומו של לינצ'בסקי עד לבחירת המנכ"ל החדש

דירקטוריון רכבת ישראל החל לחפש אחר מנכ"ל חדש. מחר (ה') אמורות להתפרסם בעיתונים מודעות הקוראות למועמדים להציע את עצמם לתפקיד במקום עופר לינצ'בסקי שיעזוב במהלך אוקטובר. אתמול התכנסה לראשונה הוועדה לאיתור המנכ"ל הבא בראשות אייל קשפיצקי, דירקטור מטעם הציבור, וקבעה את סדרי עבודתה והקריטריונים לבחירת המועמד המתאים לתפקיד.

בוועדה חברים גם בועז סופר, סגן בכיר למנהל רשות המסים, ועוזי יצחקי, סמנכ"ל בכיר לתנועה במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים. ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים שוחח הרמטכ"ל לשעבר, דן חלוץ, עם אנשים ברכבת והתעניין בתפקיד. בימים הקרובים אמור להכריע הדירקטוריון גם בשאלת ממלא מקומו של לינצ'בסקי עד לבחירת המנכ"ל החדש.

בפגישתה אתמול החליטה הוועדה לקבוע דרישות סף גבוהות מהקובע בחוק לתפקיד ולדרוש מהמועמדים לתפקיד המנכ"ל לפחות שמונה שנות ניסיון. בנוסף, החליטה הוועדה לתת יתרון לבעלי ניסיון מוכח בניהול מערכות בהיקף גדול. הוועדה מתכוונת לקיים דיונים רצופים ומקווה לסיים את עבודתה בתוך חודש וחצי.

"מחובתנו למנות בהקדם אדם מנוסה ובעל רקורד מוכח של עשייה שיוביל את הרכבת לאתגרים החשובים שעומדים בפניה. אנו רואים בניהול הרכבת בשנים הקרובות לא רק את אחד התפקידים הבכירים במגזר העסקי אלא גם שליחות ומנהיגות בהגשמת היעדים הלאומיים בה הרכבת משמשת אחד מקטרי הצמיחה המרכזיים", אמר קשפיצקי.

לינצ'בסקי, כאמור, יעזוב את תפקידו ברכבת במהלך אוקטובר הקרוב לאחר שבתחילת החודש הודיעה אפריקה נכסים על מינויו לתפקיד מנכ"ל אפ"י אירופה במקומו של אבי נוטה. לינצ'בסקי (39), מכהן מאז 2005 כמנכ"ל חברת רכבת ישראל ולדברי גורמים ברכבת הוא נחשב למנהל מוכשר שהוביל את החברה לצמיחה אדירה ואף ליווה לאחרונה את פתיחת הקו מודיעין-תל אביב.

ביוני 2006 נקשר שמו של לינצ'בסקי, יחד עם בכירים אחרים ברכבת, באשמת גרימת מותם ברשלנות של חמישה נוסעים בתאונת הרכבת בבית יהושע. במארס השנה המליצה המשטרה להעמידם לדין לאחר שחוקרי התאונה התרשמו כי היו מודעים לנהלי הבטיחות ולליקויים, אך לא פעלו לשמירתם ולתיקונם.

תפקיד מנכ"ל הרכבת נחשב לתפקיד בכיר מאוד מאחר ומדובר באחת מחברות התשתית הגדולות והחשובות בישראל. ברכבת מתכוונים להביא לתפקיד אישיות בולטת כשהרצון הוא לשמור על המומנטום החיובי הקיים במערכת.