בפולקסווגן חיים טוב גם בלי שוק הליסינג - "אנחנו ממוצבים גבוה ואין לנו כוונות לרדת"

כך אורי להב, מנהל חטיבת פולקסווגן בצ'מפיון, שמוסיף ששמכירות דגם הג'טה הן מנוע צמיחה מרכזי, וגם הטוארג תורם לא מעט

הרבה כסף פנוי מסתובב כיום בשוק הפרטי ופולקסווגן היא אחד המותגים שמתרגמים אותו היטב למכירות. אורי להב, מנהל חטיבת פולקסווגן בצ'מפיון, מסביר מהיכן מגיעה הצמיחה, מה הכיוון לעתיד ואיך חיים בלי שוק הליסינג.

הפולקסווגן טוארג העלה את פולקסווגן בהצלחה לפלח חדש עבורה, של רכבי פנאי יוקרתיים. לאן אתם מתכוונים לפתח את המותג הלאה?

"הטוארג הרחיב משמעותית את בסיס הלקוחות שלנו והוא הרכב הנמכר ביותר בפלח שלו מזה כשלוש שנים. השלב הבא יהיה כניסה לפלח רכבי הכביש-שטח היוקרתיים הקלים עם הטיגואן החדש, שצפוי להגיע לארץ לקראת סוף הרבעון הראשון של 2008. הוא יגיע ברמות אבזור גבוהות וכמקובל בפולקסווגן יוצב בחלק העליון של קבוצתו מבחינת האיכות, האבזור, הבטיחות והביצועים - אבל לא בהכרח מבחינת המחיר. יהיו לו גם דגמים בקבוצת שווי שימוש 5 (כיום עד 196 אלף שקל). הבעיה תהיה ביקוש שיעלה על הקצאת הייצור. כבר היום יש לנו רשימה לא קטנה של לקוחות שרוצים להיות הראשונים להצטייד ברכב החדש".

פולקסווגן מציגה בימים אלה בתערוכת פרנקפורט ליין שלם של כלי רכב ידידותיים לסביבה. מה הסיכוי לראות אותם בארץ?

"תמיד צריך להיות מי שירים את הכפפה באימוץ חידושים, ויש לנו החלטה אסטרטגית לשווק בארץ את כלי הרכב הידידותיים לסביבה של פולקסווגן. אנחנו בוחנים כיום כל טכנולוגיה 'ירוקה' שיש ליצרן, כולל מנועי הטורבו-דיזל האולטרה-נקיים בטכנולוגיית 'בלומושן' (עם מערכת לנטרול כימי של החלקיקים המזיקים הנפלטים לאחר הסינון המקובל), שהיא היום יותר נקייה ממנועים היברידיים. כרגע אין בארץ שום הקלות מס על כלי הרכב האלה והמשמעות היא שהם עשויים להיות יקרים ב-25% בהשוואה לדיזלים רגילים. המיסוי הירוק עשוי לשנות את התמונה".

מכירות פולקסווגן זינקו מתחילת השנה. מהיכן מגיעה הצמיחה?

"המשק הישראלי נמצא כיום בצמיחה, יש יותר כסף פנוי בשוק הפרטי וזה טוב למותג כמו פולקסווגן, שגובה פרמיה תמורת סטנדרטים גבוהים של איכות ובטיחות. אנחנו קוצרים היום את הפירות של שנים ארוכות של טיפוח המותג. זו אולי הסיבה שקצב הצמיחה של פולקסווגן עומד מתחילת השנה של 38% - גבוה מקצב הצמיחה של כלל שוק הרכב - למרות שאין לנו כמעט נוכחות בציי רכב. מכירות דגם הג'טה הן מנוע צמיחה מרכזי, אבל גם מכירות הפולו, הגולף והפאסאט צומחות בקצב מכובד".

אתם היום כמעט מחוץ לשוק הליסינג. יש חיים גם בלי לקוחות מוסדיים?

"השוק כולו צמח מתחילת השנה בכ-25%, אבל זה בממוצע. אני מעריך ששוק הליסינג וההשכרה צמח השנה בכ-40%, ואילו שוק הלקוחות הפרטיים צמח רק ב-10%-15%. אין לנו כמעט דגמים בקבוצות המחיר הרלוונטיות לציים. היינו שמחים כמובן לגלות נוכחות מוגברת בשוק הליסינג, אבל אנחנו ממוצבים גבוה ואין לנו כוונות לרדת. לפיכך לא נראה, למשל, פאסאט בקבוצת שווי שימוש 4 ואני לא צופה שיהיה לנו בעתיד הנראה לעין דגם משפחתי בקבוצת שווי שימוש 2. התחרות על הלקוח הפרטי קשה כיום יותר מתמיד. אבל האתגר גורם לנו לעבוד חזק יותר ואנחנו יודעים איך לשמור על יתרון תחרותי - כמו למשל בהצטיידות במערכות בקרת יציבה (ESP) בכל הדגמים, הרבה לפני שזה יחויב בחוק".

איך תסתיים שנת המכירות?

"במחצית הראשונה של השנה הייתה 'התפוצצות' של ביקוש, בין השאר בשל דחיית רכישות של חברות הליסינג מהשנה שעברה. החודשים האחרונים של השנה יהיו יותר חלשים בשל המתנת השוק לירידה במיסוי. אני מעריך שהשוק יצמח השנה בסופו של דבר ב-15%-20%".