"אל-ערבייה": מטוסי חה"א שחדרו השבוע לסוריה התכוונו לתקוף מע' טילים מתוצרת רוסיה

לדבריה ציטטה רשת החדשות הערבית גורם ישראלי - אין אישור לידיעה מכל מקור אחר * העיתון הערבי א-סינארה, מפי בכיר סורי: המטוסים היו אמריקנים והגיעו מבסיסם בטורקיה

רשת החדשות הערבית אל-ערבייה מדווחת היום כי מטוסי חיל האוויר הישראלי שחדרו השבוע, לפי דיווחים, לשמי סוריה, התכוונו לתקוף מערכות טילים מתוצרת רוסיה המוצבים בחופי סוריה. הרשת ציטטה את הדברים מפי גורם ישראלי, שביקש להישאר בעילום שם, אולם לא ציינה באלו טילים מדובר והיכן בדיוק הוצבו. אין אישור לידיעה מכל מקור אחר.

דובר צבא סוריה הודיע ביום חמישי כי מטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי חדרו לסוריה והטילו בשטחה תחמושת. לא נגרמו אבדות בנפש ולא נגרם נזק לרכוש. על-פי הדיווח, מערכת ההגנה הסורית זיהתה את המטוסים וירתה לעברם אש נ"מ שאילצה אותם לעזוב. במהלך היציאה של המטוסים הישראלים מהמרחב האווירי של סוריה, הם הטילו תחמושת באזורים לא מיושבים.

העיתון הערבי א-סינארה, היוצא לאור בנצרת, מוסר כי בכיר סורי אמר שהמטוסים שחדרו לסוריה לא היו ישראלים, אלא מטוסי קרב אמריקנים שהגיעו מבסיסם בטורקיה.

לאחרונה סיפקה רוסיה לסוריה מערכות טילי נ"מ ומכ"ם חדישות, על אף מחאותיה של ישראל. גורם בצבא רוסיה ציין כי אחד התנאים המרכזיים בחוזה האספקה לסוריה הוא איסור מוחלט להעביר את הציוד למדינה שלישית, כמו איראן או לבנון. על טענות ישראל בעבר כי נשק שסיפקה רוסיה לסוריה הגיע בסופו של דבר לידי חיזבאללה בלבנון, אמר הגורם הרוסי: "שמועות מטופשות".

בתגובה לטענות, אמר שר-החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, כי על ישראל לכבד את החוק הבינלאומי. "מוסקבה מתעדכנת בדיווחים בחששות כבדים", אמר לברוב. בסוכנות הידיעות הרוסית "ריה נובוסטי" צוטטה אתמול הודעה רשמית של משרד החוץ הרוסי, בה הביע לברוב תקווה כי ישראל לא תחזור על הפלישה למרחב האווירי הסורי, "כדי למנוע הידרדרות במצב הביטחוני באזור".

מג'אדלה: לא התכוונתי להתייחס לתקרית

השר ראלב מג'אדלה פרסם אמש הודעה מטעמו, בה הוא מבקש להבהיר שלא היה בכוונתו להתייחס לתקרית שארעה שלשום עם סוריה. מג'אדלה אמר בראיון לעיתון ערבי כי "חיל האוויר הישראלי נוהג להיכנס מדי יום לשמיה של סוריה".

בהודעת ההבהרה כתב מג'אדלה כי אין בכוונתו וגם לא היתה בכוונתו להתייחס, בשום כלי תקשורת שהוא, לאירוע אם התרחש, כפי שטענו הסורים, או שלא התרחש. "כפי שחזרתי ואמרתי" כתב מג'אדלה, "אני סבור שלא תפרוץ מלחמה בקרוב", והוסיף: "הרי סוריה כבר טענה בעבר על מקרים דומים, על כן, אין סיבה שדמשק תפעל שונה הפעם. אני מאמין בכל ליבי כי ישנה רגיעה בצפון ורוחות המלחמה פסקו מלנשוב".

בראיון לעיתון "א-סינארה", הרואה אור בנצרת, אמר אתמול מג'אדלה כי אינו סבור שהתקרית תגרום לפריצת מלחמה, שכן מטוסי חיל האוויר נוהגים לחדור לשמי סוריה מדי יום. שר המדע התרבות והספורט ציין כי אין לו מידע על האירוע, אך אפשר והמטוסים הישראלים נכנסו לסוריה לצורך צילום, או בעקבות טעות. לאור הדברים, קוראים בליכוד לפיטוריו של מג'אדלה מהממשלה.