7 טיפים למטיילים בסין

מומחי הטיולים לסין נותנים כמה טיפים למטיילים בסין במסגרת טיול עצמאי:

1. מסעדות ואוכל: האוכל הסיני המוגש במערב, ובמיוחד בישראל, אינו דומה כלל לאוכל הסיני המסורתי. לפני שאתם מתנפלים על המסעדות תבדקו ונסו לברר עם מוכרים דוברי אנגלית במה בדיוק מדובר. הפתרון האולטימטיבי במידת הצורך הוא מקדונלד'ס וכד'. בכל מקרה מומלץ, ולו פעם אחת, לטעום גם את האוכל בשווקים (כן, גם את השרצים והדברים ה"מוזרים" האחרים). מיליארד סינים ניזונים מהאוכל הזה, והוא שווה את החוויה.

2. קניות: הסינים מומחים בהפקעת מחירים ודורשים לעיתים מחיר הגבוה פי 10 או 20 מערך המוצר. מומלץ להתמקח עם המוכרים ולא להתייאש. חשוב לשים לב למוצר שארזו לנו ולבדוק לאחר היציאה מהחנות האם זה אכן מה שעליו שילמנו. את המציאות ניתן למצוא רק בשווקים וברחוב. במרכזי הקניות המחירים מרקיעי שחקים. ועוד: בסין לא ניתן להשיג את כל המוצרים MADE IN CHINA שמציפים את המערב. אלה מיועדים רק לייצוא.

3. רפואה סינית: תיירים המגיעים לסין אוהבים להתנסות בטיפולים סיניים כאלה ואחרים, אך הסינים למדו כיצד "למכור" לנו מחלות שאינן קיימות ועל ידי כך למכור לנו תרופות במחירי עתק. מומלץ להשוות מחירים במספר מקומות לפני שאתם רצים לקנות את התרופות, ובכלל, אל תתפתו להאמין לאבחון של המטפל.

4. שירותים ציבוריים: במקומות רבים עדיין מדובר בשירותי "בול פגיעה" בתעלות. מומלץ להצטייד בנייר טואלט באורח קבע.

5. משקל יתר בשדות תעופה: יש הקפדה במנהל שדות התעופה הסיני על משקל יתר בטיסות פנים. הסינים נוקשים בדרישה לתשלום ולכן יש לדאוג שהמזוודות לא ישקלו יותר מ-20 ק"ג.

6. סבלנות: כדאי להצטייד בהמון סבלנות כלפי התנהגותם של הסינים וכלפי יכולת השיחה שלהם באנגלית אשר אינה רהוטה. הסינים רגילים לסגנון דיבור מנומס תוך כבוד הדדי. צעקות לא יעזרו.

מצד שני, התנהגות הסינים עשויה להיראות למערביים מוזרה. יש לצפות לקבלת פנים שכוללת יריקות, קולות משונים (מכל איברי הגוף), צעקות והתנהגות שלא תיראה לנו הולמת.

7. טיפים: המדריכים המקומיים והנהגים מרוויחים משכורת נמוכה במיוחד, ו"בונים" על הטיפים שיקבלו בסוף המסע. ככל שהמדריך יבין שמובטח לו טיפ נאות, כך יקטן הסיכוי שתובלו לחנויות ומסעדות מהן הוא מקבל עמלה על הקניות שתערכו. ועוד: אם תתחברו עם המדריך והנהג, תפגינו כלפיהם יחס ידידותי ותזמינו אותם לסעוד אתכם במסעדות, כך תזכו לראות יותר מסין האמיתית והלא מתוירת.