הבורסה מסכמת את תשס"ז: "השנה ה-5 ברציפות בה נרשמו עליות שערים, מחזורים ערים וגידול חד בהנפקות של מניות ואג"ח"

בהיקף הנפקות אג"ח ע"י חברות שהגיע לשיא של 88 מיליארד שקל פי 2.3 מהשנה הקודמת * 7 חברות "חזרו הביתה" וביצעו רישום כפול גם באחד העם - סה"כ מספר המניות הדואליות הגיע ל-63 * המחזור בשוק הסולידי הכפיל עצמו ל-2.9 מיליארד שקל

"שנת תשס"ז הינה השנה החמישית ברציפות, בה נרשמו עליות שערים, מחזורים ערים וגידול חד בהנפקות של מניות ואג"ח", כך נפתחת סקירת הסיכום לשנת תשס"ז שערכה המחלקה הכלכלית של הבורסה לניירות ערך בתל-אביב. ביתר פירוט מציינים כלכלני הבורסה כי בשנה החולפת נרשמה עלייה של 31% במדד המעו"ף במקביל לעלייה של כ-40% במחזור המסחר היומי במניות שטיפס לרמה של כ-1.8 מיליארד שקל.

פרמטר חשוב נוסף המסכם את השנה אותו מציינים בבורסה הוא העלייה בהיקף הנפקות אג"ח ע"י חברות שהגיע לשיא של 88 מיליארד שקל פי 2.3 מהשנה הקודמת, תשס"ו. בהקשר זה מציינים כי הגאות המרשימה בפעילות ההנפקות הייתה תוצאה של "האווירה האופטימית בשוק, ונתמכה ע"י היחלשות הדולר והאינפלציה נמוכה, בעקבותיה הופחתה הריבית במשק לרמת שפל של 3.5%".

אולם המחלקה הכלכלית של הבורסה לא שוכחת לציין כי נכון לסוף השנה השתנתה המגמה "ברבעון האחרון של השנה התהפכה המגמה ונרשמו ירידות שערים שהחריפו בעקבות פרוץ משבר האשראי בארה"ב וירידות בשווקי חו"ל". בנוסף הם מציינים את האירוע המקומי של קריסת חברת הבנייה חפציבה הפרטית ש"השפיעה אף היא על ירידות השערים במניות הנדל"ן".

פרמטר נוסף לחוזקו של שוק ההון הישראלי אותו בחרו לציין בבורסה הוא עובדת ה"חזרה הביתה" של מספר חברות (7) שביצעו השנה רישום כפול, ביניהן וריפון וסלקום, שמניותיהן צורפו למדד ת"א-25 במסגרת ה"מסלול המהיר" "בכך הגיע ל-63 מספר החברות הדואליות, הנסחרות במקביל בתל-אביב ובשווקים בחו"ל".

בנוסף מסכמים כלכלני הבורסה את פעילות המוצרים הנגזרים על המדדים שהמשיכה להתפתח השנה "לראשונה בתולדות הבורסה, הונפקו במחצית השנייה של השנה, 22 תעודות מורכבות. כמו כן, הונפקו השנה 78 תעודות סל חדשות וכיום נסחרות בבורסה כ- 190 סדרות של תעודות סל ומוצרי מדדים אחרים" בסיכום השנה מציינים בבורסה " שווי החזקות הציבור במוצרים הנגזרים הגיע לכ-21 מיליארד שקל ומחזור המסחר היווה כ-21% מהמחזור הכולל במניות".

בתחום הסולידי נרשמה עלייה משמעותית בהיקפי הפעילות, כאשר המחזור היומי הסתכם בכ-2.9 מיליארד שקל "כמחציתו באג"ח ממשלתי 'שחר' לעומת כ-1.5 מיליארד שקל בשנה שעברה". דבר שהתאפשר גם הודות לפעילות ממשלתית רחבה יותר שהסתכמה בכ-31 מיליארד שקל ברוטו, לעומת כ-21 מיליארד שקל בשנה שעברה.