בניגוד לעמדת החשכ"ל: אושר חידוש המו"מ עם האחים עופר לתחנת הכוח במישור רותם

גורמים המקורבים למשפחת עופר: "יש לבדוק מדוע פנו גורמים בממשלה כדי להכשיל מכרז שקבוצת האחים עופר זכתה בו כדין"

הממשלה אישרה היום (א') את התוכנית שהציג שר התשתיות, בנימין (פואד) בן-אליעזר, להגדלת כושר ייצור החשמל במשק ולצמצום הביקושים לחשמל, שנועדה להתמודד עם המחסור הצפוי ברזרבות החשמל בשנים 2009-2010.

בין השאר, אישרה הממשלה את הצעת משרד התשתיות לחדש את המו"מ עם חברת OPC, שבשליטת האחים עופר וסימנס, להקמת תחנת הכוח הפרטית במישור רותם שבנגב.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", בעקבות המחסור בחשמל המליץ משרד התשתיות לחדש את המו"מ עם האחים עופר, זאת למרות התנגדותו של החשב הכללי באוצר, ד"ר ירון זליכה.

המכרז בו זכתה קבוצת האחים עופר בוטל לפני כשנתיים לאחר שהתגלה כי נפלה טעות בתמחור מחירי החשמל במכרז לטובת הקבוצה. מאוחר יותר בוטל המכרז ע"י המדינה, ובתגובה עתרה OPC לבג"ץ.

בחברה לישראל הדגישו כי החלטת הממשלה מהיום אישררה את ההחלטה להקמת תחנת הכוח, זאת לאחר שבג"ץ מתח ביקורת על התנהלות המדינה והמליץ לצדדים לחזור לשולחן המו"מ.

גורמים המקורבים למשפחת עופר מסרו כי הקבוצה הודיעה מראש כי תהיה מוכנה להקים את הפרויקט בתנאים שדרשה המדינה. לדבריהם "יש לבדוק מדוע פנו גורמים בממשלה כדי להכשיל מכרז שקבוצת האחים עופר זכתה בו כדין, שהיה בו כדי לתרום להגדלת רזרבות החשמל ולמנוע את המחסור הצפוי בחשמל".

החלטת הממשלה לאשר את חידוש המו"מ עם האחים עופר מהווה הישג לעמדת משרד התשתיות.

במקביל, החליטה היום הממשלה כי המכרז הבינלאומי להקמת תחנת כוח סולארית במתחם אשלים שבנגב יפורסם עד סוף השנה. בהתאם להחלטה, יוקמו שתי תחנות כוח סולאריות בהספק של כ-100-125 מגה-וואט כ"א באמצעות הסקטור הפרטי. היקף ההשקעה בפרויקט נאמד בכ-300 מיליון דולר.

עוד החליטה הממשלה לקבוע יעדים וכלים אופרטיביים לצמצום הביקושים לחשמל בשנים הקרובות. לפי ההחלטה, תנסה הממשלה להוריד את הביקש ב-150 מגה-וואט בשנת 2008, 400 מגה-ואט בשנת 2009, ו-500 מגה ואט בשנת 2010.

"משרד התשתיות הלאומיות ימשיך לקדם את הגדלת ייצור החשמל באמצעות יצרנים פרטיים, כנדבך לתהליך לביצוע שינויים מבניים במשק החשמל", אמר בן אליעזר.