יום טוב בבורסה ל"מניות גאידמק": אוסיף ופטרו גרופ טיפסו 5.9%, גילאון - 5%

מניית אוסיף טיפסה בעקבות ידיעות על שתי עסקאות, ואיתה האחרות * מחירה של אוסיף היום נמצא 37% מתחת למחיר הרכישה שלה, ומחירה של גילאון נמוך ב-10%

בחודשים מאי ויוני השנה פרץ ארקדי גאידמק בסערה לשוק המניות הישראלי, כשרכש תחילה את חברת הנדל"ן אוסיף ממשפחת אביב בחודש מאי תמורת 580 מיליון שקל. לאחר מכן דווח בתחילת יוני כי גאידמק רוכש את השליטה (50.5%) בבית ההשקעות גילאון שבשליטת טאו תשואות תמורת כ-84.4 מיליון שקל, ולמחרת - על רכישת 65% מאמריס אחזקות, המחזיקה בשליטה בחברת פטרו גרופ ועוסקת בניהול של תחנות דלק וחנויות נוחות בארה"ב, תמורת 42.5 מיליון דולר.

לבסוף, בשבוע האחרון של יוני רכש גאידמק את השליטה (45%) בחברת המזון וילי פוד השקעות תמורת 40.5 מיליון דולר, מחיר ששיקף לה פרמיה של 65% על שווי השוק שלה.

מיד לאחר הודעות הרכישה זינקו כל המניות בעשרות אחוזים, אולם בחודשים שחלפו מאז הספיק מחירן להצטנן. במקרה של גילאון, נמצאת היום המניה, לאחר הנעילה, במחיר נמוך ב-10% ממחיר השוק שלה בעת הרכישה: 3.21 שקלים היום לעומת 3.6 שקלים אז. מניית אוסיף, שמחירה ננעל היום ב-151.1 שקל, נמצאת 37% מתחת למחיר הרכישה שלה, 241.3 שקל, אולם 12.8% מעל מחיר השוק שלה ערב הרכישה - 133.9 שקל.

הבוקר נהנתה אוסיף מהד חיובי בעקבות דיווחים על שתי עסקאות. תחילה אימתה אמש החברה את הפרסום שלפיו היא מנהלת מו"מ לרכישת החזקות בחברת הנדל"ן אטלס (Atlas Estates Limited). אוסיף אמנם הדגישה בהודעה כי היקף העסקה טרם סוכם בין שתי החברות, אולם בדיווחים מהשבוע שעבר הוערך כי מדובר בסכום של 65 מיליון אירו.

לאחר מכן, דיווח הבוקר "ידיעות אחרונות" על עסקת בעלי ענין, שבמסגרתה ימכור גאידמק לאוסיף קרקע במוסקבה שבבעלותו תמורת 100 מיליון דולר. על הקרקע, הממוקמת בכניסה לבירת רוסיה, תקים אוסיף מלון.

בתגובה לכך, עלתה מניית חברת הנדל"ן בבורסה של תל-אביב וננעלה בעלייה של 5.9%. יחד איתה עלו גם יתר "מניות גאידמק": פטרו גרופ אף היא הוסיפה לערכה 5.9%, וגילאון עלתה ב-5%. רק ויליפוד עלתה ב-1.4% "בלבד".