מנכ"ל משרד רה"מ נגד גאידמק: "לא היתה סיבה להקים את עיר האוהלים בניצנים"

רענן דינור לא הסתפק במתיחת ביקרות על פעילות גאידמק בעת מלחמת לבנון השנייה, ותקף גם את סיועו של גאידמק בפינוי תושבי שדרות בזמן מתקפת הקסאמים על העיר

"לא היתה שום סיבה להקים את עיר האוהלים בניצנים בזמן מלחמת לבנון השנייה זולת רצונו של גאידמק להיטיב עם הציבור"- כך עולה מעדותו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רענן דינור בפני ועדת וינוגרד שהותרה היום לפרסום. לדבריו, קליטת התושבים במחנה בניצנים היתה "מאוד בעייתית".

דינור לא הסתפק במתיחת ביקרות על פעילות גאידמק בעת מלחמת לבנון השנייה ותקף גם את סיועו של גאידמק בפינוי תושבי שדרות בזמן מתקפת הקסאמים על העיר. "לו גאידמק היה פונה בצורה מסודרת בעניין שדרות ואומר: חברה, אני רוצה להוציא אנשים לסוף שבוע באילת, הכל היה נראה אחרת. לא בגלל כושר הארגון של הרשויות המקומיות, כן עם סיוע או ללא סיוע הממשלה, משום שסוג הדברים הזה מחייב איזושהי יכולת למצב את התהליך. ובהעדר מיצוב זה נראה כמו בריחה".

לדברי דינור, בשבועות האחרונים של מלחמת לבנון השנייה, כאשר החלה נהירה גבוה של תושבי הצפון לדרום, החליטה הממשלה להציע פינוי גם לתושבים שאינם נזקקים, אולם תושבי הצפון דחו את הפתרונות שהוצעו להם. "כשאנחנו מציעים למשפחות מחנה נוסח מחנה גאידמק בפארק אשכול, הם לא רוצים להגיע, הם מעדיפים את הסדרי המלונות. כשאנחנו מציעים לאוכלוסייה בקריית-שמונה את המלונות בסובב כינרת, תושבי קריית-שמונה לא מעוניינים, הם מעוניינים הרבה יותר דרומה", אמר.

באשר לביקורת שהוטחה בממשלה על שלא סייעה לתושבי הצפון להתפנות, שיבח דינור בעדותו את עבודת הממשלה, והפנה אצבע מאשימה דווקא לתושבים שסירבו להתפנות. "בשורה התחתונה, אם אתה שואל אותי אם היתה הצדקה במי מהיישובים לפנות אותם בשלמותם? לדעתי לא", אמר.