סמנכ"ל אמישראגז: "הרפורמה בענף מפקירה את בטיחות הצרכנים"

"יש לבצע את הרפורמה בצורה אחראית שתבטיח את איכות השירות שיקבלו הצרכנים, וחשוב מכך, שתבטיח את בטיחותם"

התייחסות ראשונה של חברת אמישראגז לרפורמה שמקדמת הממשלה להגברת התחרות במשק הגז, מלמדת כי חברות הגז הגדולות צפויות להתמקד בנושא הבטיחותי כחלק ממאבקן ברפורמה.

"הצעת חוק התחרות במתכונת הנוכחית תביא להפקרת בטיחותם של צרכני הגז", כך אמר היום (א') משה שפיצר, סמנכ"ל התפעול של חברת אמישראגז, בהתייחס לרפורמה להגברת התחרות במשק הגז.

לדברי שפיצר, "אמישראגז מברכת על הרפורמה להגברת התחרות בין חברות הגז זאת, מתוך תפיסה לפיה הגברת התחרות תתרום לשיפור השירות לצרכנים.

"יחד עם זאת, יש לבצע את הרפורמה בצורה אחראית שתבטיח את איכות השירות שיקבלו הצרכנים, וחשוב מכך, שתבטיח את בטיחותם".

במסגרת הרפורמה שגיבשו רשות ההגבלים, ומשרדי האוצר והתשתיות, הומלץ, בין היתר, על הפרדה מוחלטת בין התקנת תשתית הגז בבתים לבין ההתקשרות מול הספק; אפשרות להחלפת ספק באופן מיידי ואיסור על הספק שהצרכן החליט להחליפו, לנהל משא ומתן עם הלקוח כדי להחזירו לחברה במשך חצי שנה ועוד.

התקנות נכללו במסגרת חוק ההסדרים, והן צפויות לפגוע קשות בחברות הגדולות המחזיקות ב-90% משוק הגז.

חברת הגז הגדולה היחידה שהודיעה על תמיכתה ברפורמה היא דור-גז, מקבוצת דור-אלון. שאר חברות הגז הגדולות - פזגז, אמישראגז וסופר גז מתנגדות לרפורמה.

עוד אמר שפיצר, כי "הרפורמה במשק הגז משנת 1989 נחקקה בחופזה ובעקבותיה התפתחה אנרכיה בשוק חלוקת הגז במכלים, הנשלט היום על ידי גופים פיראטיים וגופי עולם תחתון. הצעת החוק תיצור יתרון תחרותי לחברות בעלות סטנדרטים בטיחותיים ירודים.

"עוד לא מאוחר לקיים דיון מסודר בהצעות החוק הללו ולמנוע קטסטרופה בטיחותית".