חברת החשמל במגעים למכירת בניין המשרדים הישן בחיפה ב-20 מיליון שקל

הבניין עמד ריק במשך 3 שנים, מאז עברה החברה לבניין משרדים חדש; חברת החשמל: "נמכור נכסים נוספים"

חברת חשמל שזכתה ללא מעט כותרות במסגרת חיפושים אחר נתיבי השקעה חדשים החלה לממש נכסי נדל"ן. ל"גלובס" נודע כי החברה יצאה לאחרונה במכרז למכירת בניין המשרדים הישן שבבעלותה הממוקם בשדרות פל-ים 16 בחיפה בסמוך לקריית הממשלה. לפני מספר ימים נערך סיור בקרב המתעניינים במכרז כאשר רובן הן חברות נדל"ן. המועד להגשת ההצעות נקבע ל-24 באוקטובר.

הבניין עומד ריק מזה 3 שנים מאז שהחברה עברה לבניין המשרדים החדש במהואות הדרומיים של חיפה. הבניין בן 11 קומות משתרע על פני 2,120 מ"ר. בענף הנדל"ן מעריכים כי עיקר המתעניינים בנכס יהיו משרדי עורכי דין ורואי חשבון, וזאת בשל קירבתו לקריית הממשלה ולבית המשפט.

מתווכים מתחום הנדל"ן המניב בחיפה מעריכים, כי המחיר לבניין ישן בעיר מתחיל מ-1,000 דולר למ"ר. מה שמעמיד את שווי הנכס על 10-20 מיליון שקל. ההערכה היא שהמחיר שתקבל חברת החשמל עשוי להיות גבוה יותר כאמור עקב הקרבה לקריית הממשלה.

עדיין לא ברור אם מכירת הנכס תסייע למצבה הכלכלי של חברת חשמל, בעיקר בגלל שחיפה לא זכתה ליהנות מתנופת שוק המשרדים כמו בגוש דן. בתל אביב למשל מחיר למ"ר נע בין 2,000 דולר באזורים המרוחקים ומגיע ל-5,000 דולר למ"ר במרכז העסקים בעיר.

בעוד שמחירי השכירות בבנייני משרדים במרכז תל אביב זינק ב-30% כמו גם הפריפריות היושבות במעגל הראשון (הרצליה, פתח תקווה וקריית עתידים) בהן שטחי השכרה למשרדים נמצאים בתפוסה מלאה ומחירי השכירויות עלו בין 10% ל-15%. הרי שבחיפה רמת המחירים נשארה נמוכה ונעה בין 8 ל-9 דולר למ"ר. כמו גם שבנייני משרדים רבים בעיר נמצאים בתפוסה חלקית.

מחברת חשמל נמסר בתגובה כי "ההחלטה למכור את הבניין התבצעה במסגרת החלטת החברה לאגד את הנהלתה תחת בניין אחד חדש. כמו כן, הוחלט על מכירתם של מבנים קיימים נוספים של החברה בהם לא מתבצעת כל פעילות עסקית והם עומדים ריקים".