בוננזה בשוק הדלק: תחנת הדלק "פז הסיירים" מוצעת למכירה תמורת 100 מיליון שקל

התחנה הרווחית מושכרת כיום לפז, שמנהלת מגעים לרכישתה ב-80-100 מיליון שקל * גם דלק נדל"ן במו"מ עם הבעלים * דודי זיו, המרכז את המכירה מטעם משפחת ניב: "יש מספר רב של מתעניינים, גם לא מתחום הדלק"

אחת מתחנות הדלק הגדולות והרווחיות בישראל מוצעת למכירה: ל"גלובס" נודע כי תחנת הדלק "פז הסיירים", הנמצאת בבעלות פרטית של משפחת ניב ומושכרת כיום לחברת פז , הועמדה לאחרונה למכירה לפי תג מחיר גבוה של כ-100 מיליון שקל.

תחנת הדלק "פז הסיירים" נחשבת לאחת מתחנות הדלק הגדולות ביותר באזור המרכז. התחנה נמצאת על כביש גהה (כביש מס' 4) בסמוך לכניסה לחולון ולראשל"צ, ומתדלקים בה אלפי נהגים ביום. על פי הערכות, התחנה מוכרת כ-2.5 מיליון ליטר של תזקיקים בחודש, ונחשבת לרווחית ביותר. את המכירה מרכז מטעם המשפחה דודי זיו, מבעלי מסעדת קלואליס ברמת גן. משפחת ניב מחזיקה בעוד מספר תחנות דלק ובנדל"ן.

בשנים האחרונות הושכרה התחנה לפז, שבשליטת צדיק בינו. על פי הערכות, פז משלמת כיום דמי שכירות בסך כמיליון שקל בחודש, המשקפים תשואה (נטו) של כ-8%-10%.

לדברי גורמים בכירים במשק הדלק, פז הציעה לאחרונה לרכוש את התחנה לפי תג מחיר של כ-80-100 מיליון שקל, אולם עקב התחרות עשוי המחיר להאמיר לכ-120 מיליון שקל. פז סירבה להתייחס לידיעה.

עוד נודע כי חלק מחברות הדלק הגדולות וגורמים נוספים במשק האנרגיה ובענף הנדל"ן הביעו עניין ברכישת התחנה ועשויים להתחרות מול פז. בין היתר, דלק נדל"ן , בניהולו של איליק רוז'נסקי, מנהלת מגעים לרכישת התחנה.

זיו אמר בתגובה: "לא אכנס לנושא המחיר. התחנה היא נכס אסטרטגי וכל חברה תעשה את החשבון שלה". הוא הוסיף כי "יש מספר רב של מתעניינים, גם לא מתחום הדלק".

ככל הנראה, רצונם של הבעלים למכור את התחנה נובע מרמת המחירים הגבוהה בשוק הדלק, וכן מהשינויים התחבורתיים הצפויים באזור עם פתיחת כביש 431 (מודיעין-ראשל"צ) בשנת 2009, שאמור לשמש כנקודת כניסה נוספת לראשל"צ-חולון.

כיום, עקב עומסי התנועה הכבדים בכביש 4, אלפי נהגים נכנסים לחולון ולראשל"צ דרך התחנה במקום לנסוע עד מחלף השבעה, דבר התורם לרווחיותה הגבוהה של התחנה.