שירות התעסוקה: ירידה של 5.5% במספר דורשי העבודה באוגוסט

מגמה שלילית נרשמה בקרב דורשי העבודה מעל גיל 50, שמספרם וחלקם בקרב דורשי העבודה גדל

מספר דורשי העבודה בישראל ירד בחודש אוגוסט האחרון ב-5.5% לעומת חודש יולי ועמד על 203.1 אלף איש. כך עולה מדו"ח שפרסמה היום (ב') מנכ"לית שירות התעסוקה היוצאת, אסתר דומיניסיני.

למרות התוצאה החיובית, הנתונים מגלים כי ביחס לדורשי העבודה האקדמאים ואלה שאינם נזקקים להבטחת הכנסה, חלה ירידה נמוכה של 0.9%. בקרב דורשי העבודה המוגדרים בשירות התעסוקה "מובטלים" (שצברו יותר מיומיים של אבטלה) חלה ירידה של 0.4% בלבד, אם כי מדובר בירידה עקבית מאז תחילת 2007.

מגמה שלילית נרשמה בקרב דורשי העבודה מעל גיל 50, שמספרם וחלקם בקרב דורשי העבודה גדל. בשירות התעסוקה מודים לאחרונה כי למבוגרים בישראל קשה יותר למצוא עבודה כיום, ומכינים תוכנית שתקרא לממשלה לתמרץ מעסיקים שיעסיקו מבוגרים.

על פי נתוני חודש אוגוסט, מעל 80 אלף מדורשי העבודה (39.6%) צברו מעל 270 ימי אבטלה ויותר. אלה מוגדרים כ"גרעין הקשה" של שירות התעסוקה, המתקשים למצוא עבודה או שאינם מעוניינים בכל הצעת עבודה. על רקע נתון זה, עיון בדו"ח מלמד כי בחודשיים האחרונים חלה עלייה של 30% במספר הפעמים שהפעיל שירות התעסוקה את "סנקציית הסירוב", כנגד מובטלים שסירבו להצעת עבודה מתאימה לכאורה.