החשכ"ל זליכה: "אם רק הייתי מיישר קו עם הירשזון ושולה זקן, כהונתי היתה נמשכת לנצח נצחים; אני לא קופץ על כל עגלה מסריחה"

אפילו מקומו של חוזה המדינה ומייסד בנק לאומי לא נפקד: "אילו היה יודע הרצל כיצד פעל רה"מ, היה מתהפך בקברו מן הסתם פעם ופעמיים"

החשכ"ל היוצא, ד"ר ירון זליכה, השתלח היום (ג') ביועמ"ש, מני מזוז, בראיון ל"קול ישראל" בתוכנית "בחצי היום", אמר זליכה: "חששתי להתלונן נגד אולמרט (בפרשת בל"ל) בפני מזוז; הערכתי שהוא אדם חלש".

זליכה אמר שהעדיף לפנות למבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס בנוגע לחשד שאולמרט כמ"מ שר האוצר פעל לשיפור תנאי מכרז בל"ל כדי שיתאימו למקורבו, איש העסקים האוסטרלי פרנק לואי.

יצויין כי פרנק לואי אמנם רכש את מסמכי המכרז, אך לא השתתף במכרז. יודגש כי אין זו הפעם הראשונה שזליכה תוקף את מזוז. כבר לפני כחודשיים מתח זליכה ביקורת חריפה ביותר על התנהלות היועמ"ש בפרשה. בנוסף, במהלך חופשת חג הסוכות זליכה יצא גם כנגד אחותו של מזוז, עו"ד ימימה מזוז, היועצת המשפטית של משרד האוצר, בכל הנוגע למעורבותה ואופן התנהלותה בפרשה.

זליכה אמר אז, כי התנהגותה בפרשה, לא היתה מזכה אותה באות המופת של עמותת אומ"ץ.

כזכור, על פי החלטת שר האוצר רוני בר-און, אמור זליכה לפרוש מתפקידו ביום שישי בשבוע הבא ה-19 באוקטובר, עם תום תקופת חוזה ההעסקה, לאחר 4 שנות כהונה בתפקיד. את מקומו יתפוס שוקי אורן, שכיהן בעבר כסגן החשב הכללי באוצר.

החלטת בר-און על סיום כהונתו של זליכה ועל מינויו של אורן, טרם הובאה לאישור מליאת הממשלה, בעקבות בקשתו של מבקר המדינה לתת לו שהות כדי להחליט אם להוציא לזליכה צו הגנה כדין.

עוד אמר זליכה בראיון לקול ישראל, כי "אם רק הייתי מיישר קו עם אברהם הירשזון ושולה זקן, כהונתי היתה נמשכת לנצח נצחים". זליכה הוסיף "גם לי הוצע תפקיד בכיר בחברה ממשלתית, אבל אני לא קופץ על כל עגלה מסריחה". זליכה האשים את אולמרט כי פעל למכור את לאומי במחיר נמוך למקורביו: "אילו היה יודע הרצל כיצד פעל ראש הממשלה היה מתהפך בקברו מן הסתם פעם ופעמיים". כידוע, חוזה המדינה הרצל הוא זה שהקים את בנק לאומי.

באשר לחלקה של ימימה מזוז, אחותו של היועמ"ש, אמר זליכה: "אין זה סוד שימימה מזוז היתה מעורבת בתהליך המכרז מתחילתו. אני יכול לומר, שאילולא ימימה מזוז וחולשתה, אילולא היא התעקשה לעצום את עינייה לאורך כל הדרך - ספק רב אם אולמרט היה מצליח להגיע כל כך קרוב להצלחת המזימה שהוא רקם".

זליכה הוסיף: "אני מאשים אותה (את ימימה מזוז) בחולשה ובעצימת עיניים. לאחר שימימה מזוז מסרה עדות למבקר המדינה, פנו אברהם הירשזון ואולמרט לימימה מזוז והציעו לה הצעה שקשה לסרב לה - להיות יו"ר דירקטוריון הרכבת. זאת לאחר שכבר היה ברור שתפתח פה חקירה פלילית. גם לי הוצע תפקיד של יו"ר חברת ענק ממשלתית, אבל אני לא נוהג לקפוץ על כל עגלה מסריחה".