דוקטור, הצילו! נעלי ד"ר מרטינס עוברות שדרוג וחוזרות לרחוב

המשלוחים החדשים של נעלי הסתיו-חורף כבר החלו לטפטף לחנויות, ולצד המגפונים המוכרים מהחורף הקודם, בסגנונות מחודשים ובטקסטורות מגוונות, מתרחש קאמבק מרשים של נעלי הד"ר מרטינס המיתולוגיות - הפעם מצוידות בעקבי פלטפורמה מחודדים ומצופות בלכה עדכנית.

יתרונן של הד"ר מרטינס הוא בכך שהן מתאימות לכולן: כמעט בכל גיל ומבנה גוף, כל אחת יכולה לצאת לדייט עם הדוקטור. במקור הומצאו הנעליים על ידי ד"ר לוקאס מרטינס הגרמני, כדי להקל על נוחיותם של החיילים במלחמת העולם השנייה, אולם הפופולריות שלהן עלתה בשנות ה-60 בבריטניה, כאשר דוורים ושוטרים אימצו אותן. עם תחילתה של תת תרבות הסקינהדס (גלוחי הראש) אימצו את הנעליים בגרסתן האדומה חבורות הרחוב, ומאוחר יותר הפכו לסימן ההיכר של מוזיקאים, מעריצי פאנק נלהבים ותת תרבויות רחוב נוספות בבריטניה.

ב-1993 הובילו הד"ר מרטינס את אופנת הגארנג', שבין היתר הייתה מזוהה עם שמלות הקומבניזון של קורטני לאב וחברותיה לז'אנר - ברחובות ארצות הברית נצפו נערות בקומבניזונים ענוגים ובנעלי ד"ר מרטינס שחורות וגבוהות, בתיפורים צהובים שהדגישו את מקוריותן.

אלינו הן הגיעו באופן מאסיבי לפני כעשור, ודי מהר תפסנו את המקום הראשון בעולם במכירת נעלי דוקטור מרטינס ביחס לגודל האוכלוסייה. ההצלחה הגורפת הובילה ללא מעט חיקויים זרים ומקומיים, ואחת הגרסאות המועדפות השנה שייכת לחברת מנגו הספרדית, שמייבאת מבחר עשיר ומובחר של הגרסה החדשנית לנעל. עוד ורסיות של המרטינס ניתן למצוא ברשתות גזית וזארה.