משהב"ט משיב לתביעה: ביטלנו את החוזה עם חברת ARAVA כי ניסתה להונות

טוען כי החברה האמריקאית ניסתה להונות אותו באופן שעלול היה לגרום לישראל "נזקים רבים, העולים עד כדי פגיעה ביחסי החוץ עם ארה"ב"

משרד הביטחון טוען כי החברה האמרקיאית ARAVA ניסתה להונות אותו באופן שעלול היה לגרום לו ולמדינת ישראל "נזקים רבים ומגוונים, העולים עד כדי פגיעה אפשרית ביחסי החוץ עם ממשלת ארה"ב".

לטענת משהב"ט, מעשה ההונאה הצליח באופן חלקי, והוא חתם עם החברה על חוזה שהכיל פרטים, שזו ידעה שהם אינם נכונים. לדבריו, לאחר שגילה את הפגם בחוזה, ביטל אותו.

משהב"ט הגיש תגובה לתביעה בסך כ-4.8 מיליון שקל שהגישה נגדו ARAVA באוגוסט אשתקד בגין הפרת חוזה. החברה הוקמה ביוזמת בעלי מניותיה ומנהליה, אמיר יואלי טייס לשעבר של חיל האוויר המתגורר בארה"ב, וג'רי מארשל. במארס 2004 נחתם הסכם בין הצדדים, לפיו תרכוש החברה ממשהב"ט שני מטוסים מסוג ערבה תמורת 670 אלף דולר, שרק אחד מביניהם כשיר לתעופה אזרחית (להלן: הדגם הכשיר).

החברה טענה בתביעתה שמשהב"ט חזר בו מהסכמתו להסב את המטוס השני לתעופה אזרחית והודיע באופן חד-צדדי על ביטול החוזה. משהב"ט טוען כי החברה החליטה לנסות וליצור מצג שווא כלפי הרשויות האמריקאיות, לפיו שני המטוסים הינם מהדגם הכשיר, ולשם כך פעלה בערמומיות כדי לדאוג שבחוזה תיכלל הצהרה, לפיה שני המטוסים הינם מהדגם הכשיר. לדבריו, בהצעת המחיר של החברה לא צוין דגם המטוסים, והחברה ביקשה כי בחוזה יירשם ששני המטוסים הינם מהדגם הכשיר. בנוסף, טוען משהב"ט, כי החברה זייפה את לוחות הרישוי על המטוס שאינו כשיר לתעופה אזרחית, כדי להכשירו.

משהב"ט טוען כי לאחר מספר חודשים, ובטרם נמסרו המטוסים לחברה, גילה באמצעות פנייה של התעשייה האווירית - כי אחד המטוסים אינו כשיר. לדבריו, לאחר שהחברה הודיעה כי אינה מעוניינת לרכוש רק את המטוס הכשיר, הוא ביטל את החוזה.

משהב"ט מציין כי הפרשה מצויה בחקירת משטרה, וכי מנהלי החברה חשודים בניסיון לקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, והם נמנעים מלהגיע לישראל כדי לסייע בהשלמת החקירה. (ת.א. 1992/06).