האם שופרסל בדרך להשתלט על רשת השיווק למגזר החרדי "אלף"?

שופרסל ושאר בעלי הרשת צפויים להתחיל בקרוב התמחרות * השלמת הרכישה היא תנאי להתפתחות הרשת במגזר החרדי

האם רשת שופרסל עומדת להשלים את ההשתלטות על תת-הרשת החרדית אלף? ל"גלובס" נודע, כי הצדדים צפויים להיכנס בקרוב לתהליך התמחרות (buy me buy you -במב"י). עם זאת, מקורות ברשת אלף מוסרים כי בין הצדדים התקיימו שיחות בנושא, אולם לפי שעה לא התקבלו הצעות קונקרטיות לרכישה על-ידי מי מהצדדים.

"אלף" נמצאת בבעלות שופרסל (50%), ואברהם משה מרגלית, אריה בוים ויהודה לניאדו (50%).

מקור השותפות בין הצדדים בקלאב מרקט. תת-הרשת שמחזיקה היום שופרסל, זול פה, היה היסטורית תת-הרשת החרדית של רשת קלאב מרקט שהוקמה על ידי קלאב מרקט יחד עם בוים ומרגלית ובין הצדדים היו הסכמי ניהול.

במסגרת רכישת קלאב מרקט סוכם בין הצדדים כי המותג זול פה יעבור לבעלות מלאה של שופרסל, יצא מהמגזר החרדי ואילו לניאדו, בוים ומרגלית יקימו בשיתוף עם שופרסל, רשת חדשה במגזר החרדי. הרשת שהוקמה באוגוסט 2006, נקראה אלף. באותו מעמד סוכם גם כי שופרסל לא תוכל לפעול במגזר החרדי עם המותג זול פה וכי לצדדים תינתן אופציה לרכוש האחד את המניות של השני (במב"י).

לרשת "אלף" תשעה סניפים: שלושה בירושלים, שניים בבני-ברק, אחד באלעד, אחד במודיעין-עלית, סניף בבית-שמש וסניף בבארות-יצחק. בכל הערים האלה, להוציא ירושלים שבה יש סניף קטן של זול פה שהוקם טרם ההסכם המדובר, אין לזול פה סניפים באזורים אלה.

רשת אלף זוכה להצלחה ומחזור מכירותיה נאמד במיליארד שקל. הסניף בבארות-יצחק, אחראי לכשליש מהמחזור.

שופרסל לוטשת את עיניה למגזר החרדי אולם, בפועל, בשל ההסכם בין הצדדים, ידיה כבולות. לפני ימים אחדים פורסם כי יהודה פורת, מקורבו של שולם פישר ומנהל לשעבר של תת-הרשת שפע שוק (מקבוצת רבוע כחול), צפוי לקבל את האחריות על פיתוחה של רשת שופרסל במגזר החרדי. ברור שהתנאי לפיתוח הרשת במגזר החרדי הוא השלמת רכישת יתרת המניות של רשת אלף.

סוד ההצלחה של רשת אלף הוא במחירים ובהוצאות תפעול נמוכות. בעוד שממוצע הפריטים ברשתות השיווק עומד על 15 אלף, ברשת אלף הוא עומד על כ-4,000 בלבד. "בניגוד לרשתות אחרות, התפיסה והמסר של אלף ללקוחות היא כשכולם מוכרים לכם, אנחנו קונים עבורכם ובוררים עבורכם את המוצרים כדי שתקבלו את העסקאות הכי טובות. כדי שהציבור יקלוט זאת, הוא צריך לקבל סימוכין ברמת המחירים בחנות. הקונספט התפעולי הוא שלא מחזיקים מעדניות מפוארות ואנשים שעומדים מאחוריהם, דבר שמוביל להוזלת מחירים", מסביר גורם ברשת.

משופרסל נמסר בתגובה: "איננו נוהגים להתייחס לתוכניות עתידיות של הרשת".