כלל פיננסים בטוחה: אלביט מערכות מכוונת גבוה אך המניה כבר שם

האנליסטים מורידים המלצתם מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק" ללא שינוי במחיר היעד, העומד על 51 דולר למניה

כלל פיננסים בטוחה מפרסמת עדכון המלצה לאלביט מערכות , בה היא מורידה את ההמלצה מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק", ללא שינוי במחיר היעד, העומד על 51 דולר למניה.

האנליסט, צחי אברהם, מציין כי מחיר המניה הגיע למחיר היעד שלהם, ומוסיף כי הסיבות לעליות האחרונות במניה טמונות בעיקר בהשפעת הסקטור.

אברהם מציין כי ההשפעות המזרח תיכוניות, ובמיוחד על רקע התחממות הגזרה מול איראן והערכות שארה"ב בדרך לקונפליקט חמור איתה, תרמו לעליות חדות בכל המגזר הבטחוני בתקופה האחרונה, כאשר אלביט מערכות הציגה עליות חדות במיוחד.

עוד מציין אברהם כי תחום הפעילות של כלי תעופה בלתי מאוישים ממשיך להיות חם מאד. טקסטרון רכשה את United Industrial ב-1.1 מיליארד דולר (מחצית מהשווי של אלביט כולה). החברה הנרכשת עוסקת בעיקר בכלי טיס בלתי מאוישים והרכישה מצביעה על המכפילים הגבוהים, בהם מוערך התחום.

לדברי האנליסט, העסקה משקפת מכפילים גבוהים יותר מאלו של אלביט, אך יש לזכור כי בניגוד לטקסטרון, מרבית הפעילות של אלביט אינה בתחום המל"טים. לאלביט יש פעילות גדולה בתחומים יבשתיים אחרים, שצומחים בקצב נמוך יותר. מה גם שהעסקה משקפת פרמיה עבור רצונו של שחקן להכנס ולהתבסס בתחום.

לסיכום, בכלל פיננסים בטוחה מעריכים שההצלחה של פעילות אלביט בעיראק יחד עם Thaloes לא נעלמה מעיני המשקיעים והם דחפו אותה לעליות על רקע זה.

יחד עם זאת, אלביט נסחרת במכפיל רווח של 18 על רווחי 2008, ומכפיל EV/EBITDA של 8.8, שמשקפים שווי הוגן לחברה.