קשת ורשת מנהלות מגעים לרכישת ערוץ המוסיקה 24

גם ערוץ 10 הביע עניין ברכישת הערוץ הייעודי, אך החליט לסגת מהרעיון * ערוץ 24: הערוץ אינו עומד למכירה

האם ערוץ המוסיקה למכירה? ל"גלובס" נודע, כי מתנהלים מגעים בין ערוץ המוסיקה 24 לבין זכייני הערוצים המסחריים. נודע, כי לאחרונה הביעו קשת, רשת וערוץ 10, כל אחד בנפרד, עניין ברכישת הערוץ הייעודי. יחד עם זאת נודע, כי בערוץ 10 החליטו לסגת מהרעיון כך שעתה מדובר במגעים ראשוניים המתנהלים מול קשת ורשת. הפניות נעשו לערוץ המוסיקה באמצעות הזכיינים ולא על-ידי הערוץ עצמו.

ממימד, בעלת השליטה בערוץ 24, נמסר בתגובה כי "ערוץ המוסיקה 24 לא עומד למכירה". מערוץ 10 נמסר בתגובה, כי "אין שום מו"מ או מגעים בעניין". ברשת סירבו להגיב על הידיעה. לא ניתן היה להשיג את תגובת קשת עד למועד סגירת הגיליון.

מאז הקמתו ועד היום עבר ערוץ המוסיקה לא מעט שינויים כשהאחרון שבהם היה השתלטות של קבוצת צנה של זאב מוזס ואיל קן על מימד, המחזיקה בין השאר גם בערוץ המוסיקה. לפני חודשיים רכשו קן ומוזס כ-25% נוספים ממימד, דבר שהביא אותם לאחזקה של 75% ממניות מימד. המניות שנרכשו הם מידיו של איתן אבוט.

בעקבות העסקה, ליאון צימן, מי ששימש כמנכ"ל ערוץ המוסיקה, ומחזיק ב-25% ממניות מימד, מונה לסגן יו"ר קבוצת מימד-צנה עם התמקדות בפיתוח העסקי של החברה. בשלב זה טרם הוחלט מי ישמש כמנכ"ל הקבוע של ערוץ המוסיקה, תפקיד שמבוצע בשלב זה על-ידי יוסי סטרגו.

כבר מאז אפריל 2004 נוהל ערוץ המוסיקה, שהינו ערוץ ייעודי המשודר ללקוחות הכבלים והלוויין, על ידי צימן אשר לקח על עצמו את התפקיד באופן זמני עד למציאת מנכ"ל קבוע, אולם מאז עברו למעלה מ-3 שנים. קודם לכן שימש גיא בהר כמנכ"ל הערוץ אולם הוא התפטר מתפקידו.

כאמור, קבוצת מימד המחזיקה במלוא הבעלות על ערוץ המוסיקה נמצאת בידיהם של זאב מוזס ואיל קן (75%) ושל ליאון צימן (25%). הפסדיו הצבורים של הערוץ נאמדים כיום בעשרות מיליוני שקלים ואילו התקציב השנתי של ערוץ המוסיקה עומד על כ-40 מיליון שקל בשנה.

בערוץ המוסיקה סרבו להתייחס למספרים.