מזוז: אין מקום לחקירה נגד המפכ"ל לשעבר שלמה אהרונישקי בפרשת ימי החופשה

"היועץ לא מצא כי קיימת תשתית ראייתית שתצדיק פתיחה בחקירה פלילית בעניין"

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, החליט שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד מפכ"ל המשטרה לשעבר, שלמה אהרונישקי, בגין פדיון ימי חופשה שנוצלו בפועל. "היועץ לא מצא כי קיימת תשתית ראייתית שתצדיק פתיחה בחקירה פלילית בעניין", נאמר בשם היועץ.

מבקר הפנים של המשרד לביטחון פנים, יצחק שגב, מצא בדו"ח שעסק בנושא פדיון ימי החופשה של אהרונישקי עם פרישתו מהמשטרה, כי המפכ"ל לשעבר פדה 59 ימי חופשה שלא היה זכאי להם, בהם ימים שפדה למרות שניצלם בפועל.

שגב העלה ממצאים נוספים המעידים לכאורה על התנהלות לא תקינה של אהרונישקי. הוא העביר את הדו"ח לשר לביטחון פנים וליועץ מזוז, כדי לבחון חשד לפלילים.

כעת הושב לשגב מלשכתו של מזוז, כי לאחר בחינת מכלול נסיבות העניין, הוא סבור שלא הונח יסוד סביר לחשד בפלילים. זאת, מאחר שמדובר במספר מצומצם יחסית של ימי חופשה מסך כל הימים שנפדו ופרוסים על-פני שנות עבודה רבות ולא נמצא שאהרונישקי ביקש או קיבל יחס מיוחד.

נקבע כי עובדה זו, בצירוף מציאות העבודה שבה פעל המפכ"ל לאורך השנים וההתנהלות הלא תקינה של המשטרה שלא תיעדה וניהלה רישום אחרי ניצול ימי החופשה, "שוללים או לפחות מעמידים בספק את קיומו של יסוד נפשי לביצוע עבירה פלילית ע"י אהרונישקי".

פרקליטו של המפכ"ל לשעבר, עו"ד גלעד שר ממשרד אהרנסון, שר, אבולעפיה, אמודאי, בירך על ההחלטה ואמר כי "כבר בתחילת הליך הבדיקה גילה אהרונישקי, מתוך תחושת שליחות ואחריות ציבורית, נכונות להשיב כל סכום ששולם לו ביתר, אם יימצא כזה, והוא מתכוון לעמוד בדבריו אלה".