מרחב פותחת את עונת הדו"חות עם גידול של 40% ברווח התפעולי ברבעון

יצרנית הכלים הסניטריים והברזים שבשליטת סמי סגול וישי דוידי, הציגה צמיחה של 10.2% בתשעת החודשים שמתחילת השנה ל-213 מיליון שקל, אך זו שחקה את תזרים המזומנים מפעילות שוטפת

חברת מרחב שבשליטת סמי סגול וקרן פימי, פותחת ברבעון השלישי את עונת הדו"חות הכספיים בתל אביב. לאור אזהרות הרווח הרבות ששוגרו בשבועות האחרונים, כנראה שחברות רבות עשויות להתקנא בתוצאותיה של יצרנית מוצרי האינסטלציה, הכלים הסנטיריים והברזים. השיפור בתוצאותיה של החברה מורגש כמעט בכל סעיפי דו"ח הרווח וההפסד, ותזרים המזומנים שלה משקף את תהליך הצמיחה בו היא נמצאת.

מרחב הציגה ברבעון השלישי של השנה צמיחה של 16.6% לרמה של 77.6 מיליון שקל, ובתשעת החודשים הראשונים צמחה החברה בכ-10.2% לכ-213 מיליון שקל. עיקר הצמיחה של החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה הושגה מפעילותה בישראל. פעילות זו, שעדיין מהווה את הרגל החזקה של החברה, צמחה בכ-19.9%, ואילו פעילות החברה בארה"ב רשמה ירידה של 6.5%, שמוסברת על ידי החברה בעיקר בשל היחלשות הדולר. לעומת זאת הירידה במכירות לאירופה שהסתכמה בכ-19.7%, מיוחסת לירידה אמיתית בכמויות המכירה.

שיעור הרווח הגולמי של מרחב בתשעת החודשים הראשונים של השנה עמד על 27.1%, והוא משקף עלייה של 0.9% לעומת שיעור הרווח הגולמי שנרשם בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון השלישי עמד על 27.6% לעומת 27.8% בתקופה המקבילה אשתקד.

גם בשורת הרווח התפעולי הציגה החברה שיפור. זה זינק בתשעת החודשים הראשונים בכ-37% ל-29.3 מיליון שקל, וברבעון השלישי רשמה מרחב עלייה של 40% ברווח התפעולי ל-11.7 מיליון שקל. השיפור בתוצאות התפעוליות של החברה מיוחס לגידול במחזור המכירות, לשיפור בשיעור הרווח הגולמי ולשיפור בשיעור הרווח התפעולי מסך ההכנסות שעמד על 14% מהמחזור ב-3 הרבעונים הראשונים (לעומת 11.1% בתקופה המקבילה אשתקד) ועל 15.5% ברבעון השלישי (לעומת 12.5% בתקופה המקבילה אשתקד). גם השורה התחתונה של החברה נראית טוב, ומרחב סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם רווח נקי של 21.2 מיליון שקל (עלייה של 67% לעומת התקופה המקבילה אשתקד). ברבעון השלישי היא הציגה גידול של "רק" 47.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת מראה לעומת זאת על ירידה, אבל יש לכך סיבות טובות. התזרים עמד בתשעת החודשים הראשונים על 10.8 מיליון שקל, לעומת 17.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השלישי הציגה מרחב תזרים שלילי של 5.4 מיליון שקל, לעומת תזרים שלילי של 2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הסיבה: עלייה משמעותית בסעיף הלקוחות של החברה. סעיף הלקוחות במאזן החברה עלה בכ-27.1 מיליון שקל לעומת 4.4 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל אשתקד. ברבעון זה הוא גדל בכ-13.1 מיליון שקל, לעומת 5.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מה שקיזז במעט בתזרים את הגידול בלקוחות הוא עלייה בסעיפים הספקים והזכאים. שתי מגמות אלו אופייניות לחברות הנמצאות בתהליך של צמיחה, ותזרים המזומנים שלהן, אם מדובר בצמיחה אמיתית, אמור להתיישר בהמשך הדרך.