א.דורי: רונסון השלימה הנפקת מניות ראשונה בבורסה של ורשה - גייסה כ-272 מיליון שקל

הגיוס בוצע לפי שווי חברה של כ-2 מיליארד שקל * א.דורי תרשום רווח הון של 100-115 מיליון שקל בעקבות ההנפקה

חברת רונסון, המרכזת את פעילותה של חברת הנדל"ן דורי הנדסה (א.דורי) בשווקים במזרח אירופה, השלימה אתמול הנפקת מניות ראשונה בבורסה של ורשה, וגייסה סכום כולל של כ-272 מיליון שקל (כ-47.3 מיליון אירו) לפי שווי חברה של כ-2 מיליארד שקל (כ-360 מיליון אירו) לאחר הכסף.

א.דורי צפויה לרשום בעקבות ההנפקה רווח הון נטו שינוע בין 100 ל-115 מיליון שקל, ושגובהו המדוייק ייקבע לאחר שחתמי ההנפקה יחליטו האם לממש את האופציה שניתנה להם להגדלת היקף ההנפקה.

רונסון הנפיקה לציבור המשקיעים המוסדיים באירופה ובארה"ב כ-26.66 מיליון מניות לפי מחיר של 5.75 סלוט פולני (כ-1.55 אירו) למניה, ובכך גייסה כ-236 מיליון שקל (כ-42 מיליון אירו).

כמו כן, מכרה חברת ITR, שא.דורי מחזיקה בכ-50% ממניותיה, כ-13.33 מיליון מניות רונסון תמורת כ-118 מיליון שקל (כ-19.5 מיליון אירו), במסגרת הצעת מכר שבוצעה בתנאים דומים.

לחתמי ההנפקה ניתנה אופציה להגדלת היקפה בכ-15% נוספים (כ-6 מיליון מניות).

רונסון הוחזקה ערב ההנפקה בשיעור של כ-79.1% על-ידי חברת ITR, שכאמור 50% ממניותיה מוחזקות על-ידי א.דורי. יתרת מניות רונסון (כ-20.9%) הוחזקו ערב ההנפקה על-ידי קונצרן ג'נרל אלקטריק האמריקני. בעקבות ההנפקה, יירד שיעור אחזקותיה של ITR ברונסון ל-64%, כך שחלקה של א.דורי בחברה יעמוד על 32%, ללא מימוש האופציה על-ידי החתמים.

יצויין כי שווי אחזקותיה של א.דורי ברונסון לאחר ההנפקה ינוע סביב כ-640 מיליון שקל. שווי השוק של א.דורי בבורסה בתל-אביב עמד הבוקר על כ-600 מיליון שקל.

רונסון פועלת בעיקר בתחום הייזום למגורים בפולין, ובמיוחד באזורי הביקוש של הערים ורשה, פוזנן, וורוצלב ושצ'צין. החברה חולשת כיום על צבר פרויקטים בהיקף של כ-7,000 יחידות דיור, מתוכן כ-500 המצויות בשלבי הקמה.

אורי דורי, מנכ"ל א.דורי, אמר היום: "דורי רואה ברונסון בסיס למודל אותו היא מתכוונת לשכפל גם בפעילותה במדינות נוספות במזרח אירופה. הצלחת ההנפקה על רקע האווירה השלילית הפוקדת את מגזר הנדל"ן בשווקים הפיננסים בעולם כולו, מלמדת יותר מכל על עוצמתה של החברה וממחישה את מיצובה הגבוה בשווקים בהם היא פועלת. כספי ההנפקה ישמשו את רונסון להאצת פעילותה בפולין תוך ניצול הידע, הנסיון והמוניטין שצברה".