הסיבוב של דב וייסגלס בבזק: 5.25 מיליון שקל כולל מענק פרישה של 1.5 מיליון שקל

בבזק הסבירו את המענק: "פרישתו מהדירקטוריון בתוך כשנה ממועד מינויו עלולה לגרום לו לעוגמת נפש ולנזק מקצועי"

יו"ר דירקטוריון בזק היוצא, עו"ד דב וייסגלס, יעזוב את החברה עם 1.5 מיליון שקל בכיס כמענק פרישה, כפי שאושר בסוף השבוע על-ידי חברי הדירקטוריון. וייסגלס עבד בבזק במשך כשנה ו-3 חודשים על בסיס של 80%, כשעלות שכרו החודשית עמדה על 250 אלף שקל. מכאן, שמענק הפרישה שקול ל-6 חודשי עבודה.

בזק הוציאה הבוקר (א') הודעה לבורסה על מענק הפרישה שיינתן ליו"ר היוצא, שהוחלף באחרונה על-ידי שלמה רודב במסגרת הרה-ארגון הכללי שנעשה בחברה בעקבות פרשיות האופציות והבונוסים שהתגלו בתקופתו של המנכ"ל הקודם, יעקב גלברד. בזק נימקה את החלטתה על המענק בכך ש"וייסגלס הוביל את החברה בשעת משבר והראה מנהיגות ראויה, מנהיגות אשר היתה חשובה להמשך תפקוד החברה ולתפקוד הדירקטוריון.

עוד מציינים בבזק כי "פרישתו של וייסגלס מדירקטוריון החברה בתוך כשנה ממועד מינויו עלולה לגרום לו לעוגמת נפש ולנזק מקצועי" ומשום כך אומרים בדירקטוריון "בעצם ההחלטה על המענק יש משום אמירת תודה לוייסגלס על פעילותו ומנהיגותו בחברה, ובמיוחד בתקופת המשבר".

בבזק ציינו גם כי נעשתה השוואה של מענקי פרישה מול מענקים המקובלים בחברות ציבוריות. כמו כן, ביקשו להבהיר כי המענק שונה ממענקי פרישה ליו"ר דירקטוריון כפי שהיה מקובל בחברה בעבר, בתקופה שקודם להעברת השליטה בחברה מן המדינה. "בתקופה הנ"ל, על-פי ההנחיות של רשות החברות הממשלתיות, קיבלו יושבי ראש פעילים של הדירקטוריון שפרשו מענק מיוחד, בגובה של עד 100% מפיצויי הפיטורים שלהם היו זכאים. יצוין, עם זאת, כי שכר המנהלים הבכירים, לרבות של יושבי ראש פעילים, היה נמוך באופן משמעותי בעת שהחברה הייתה חברה ממשלתית". עוד הוסיפו בבזק כי תשלום המענק לוייסגלס מותנה עדיין באישור האסיפה הכללית של בעלי המניות, שמועד פגישתה עדיין לא נקבע.

וייסגלס מונה לתפקיד יו"ר בזק על-ידי בעלי השליטה, קבוצת אייפקס-סבן-ארקין, והוא נחשב למינוי של חיים סבן. וייסגלס הובא לחברה לאחר ששימש כמנהל לשכתו של ראש הממשלה לשעבר, אריק שרון, ונחשב למקורב אליו. וייסגלס הגיע לבזק בעיקר כדי לטפל בנושאי הרגולציה, כשבתקופתו הסתבך הדירקטוריון עם מנכ"ל החברה הקודם, יעקב גלברד, בפרשת האופציות והבונוסים לבכירי החברה.

כשהפרשיות בבזק נחשפו נטען, כי העובדה שוייסגלס הובא לבזק כאחד שיכול לפעול בתחום הרגולציה, למרות שהוא נטול כל ניסיון עסקי, היתה אחת הסיבות לכך שהפיקוח של בזק על ההנהלה לא היה הדוק מספיק ופעילות הדירקטוריון היתה לקויה. בראיון שהעניק בסוף יולי האחרון לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2, ענה על כך וייסגלס כי "מי שהגיע מהעולם המשפטי, מעולם ההוויה הציבורי, מעולם הכרת הרגולציה, הוא מועמד לא פחות ראוי" מאשר מועמד מהמגזר העסקי.

באותו ראיון אמר וייסגלס, כי תקופת כהונתו כיו"ר בזק היא "ללא ספק סיפור הצלחה", וכי תפקידו בבזק היה בעצם רק "אתנחתא בין פרישתי מהממשלה וחזרתי לפעולה מקצועית".