המהלך של אינדקס הצליח: ביקושים של כמיליארד ש' לתעודת הסל על התל-בונד 20

[לאתר תעודות סל][לאתר אפיקים סולידיים] בעקבות הביקושים, הוגדלה ההנפקה ל-100 מיליון שקל מ-30 מ' ש' * ההצלחה - בעקבות ביטול גביית דמי-הניהול וחלוקת מלוא הריבית באג"ח אחריהן עוקב המדד

המהלך של חברת אינדקס הצליח: לאחר של"גלובס" נודע כי החברה תנפיק תעודת סל על מדד התל-בונד ללא דמי-ניהול וגם תחלק את מלוא הקופון, החברה מדווחת היום על הצלחה להנפקת התעודה. בהנפקה של אינדקס תל-בונד 20 שנערכה אתמול נרשמו ביקושים של למעלה ממיליארד שקל, אשר הביאו את החברה להגדיל את היקף ההנפקה פי 3.3 - ל-100 מיליון שקל, לעומת 30 מיליון שקל במקור. לפיכך, יקבלו המשקיעים 10% מהיקף הזמנותיהם.

תעודת הסל עוקבת אחר מדד תל-בונד 20 הבורסאי, המשקלל את תשואת 20 אגרות החוב הקונצרניות בעלות שווי השוק הגבוה ביותר בתל-אביב אשר הינן צמודות למדד המחירים לצרכן ונושאות ריבית קבועה. תעודות הסל העוקבות אחר המדד ניהנות מצמיחה גבוהה בשנה האחרונה, והיקפן נאמד כיום בכ-3.5 מיליארד שקל.

נזכיר, כי תעודות הסל גובות דמי-ניהול של 0.3% במישרין מהמשקיעים, או באמצעות ניכוי שלהם מתוך הקופון, כלומר הריבית, שמחלקות אגרות החוב הכלולות במדד באופן תקופתי. תעודת הסל של אינדקס ביט את הנוהג הזה ולא יהיו לה הכנסות מתפעול. זאת, במטרה להגיע לגידול בנתח-השוק על חשבון הרווחיות.

לשם השוואה, התשואה הממוצעת לפדיון ברוטו של אגרות החוב הנמנות על תל-בונד 20 עומדת על כ-7% לשנה. עם זאת, נציין כי הפטור מדמי-ניהול מוצע למשך חצי שנה.