השף ישראל אהרוני תובע בית דפוס: "הפיק את ספר המתכונים שלי באיכות ירודה"

דורש פיצוי של 250 אלף שקל מחברת לירון הפקות על "המוצר הפגום, שבינו לבין המוזמן דימיון מועט"

השף ישראל אהרוני ושותפו לחברת תפוח בדבש, אודי אפלבויים, תובעים בבית משפט השלום בת"א פיצוי בסך 250 אלף שקל מחברת לירון הפקות, שבבעלות שלמה מאור, בטענה שמאור הפיק עבורם חוברת מתכונים ומארז באיכות ירודה.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עוה"ד ד"ר מייק יורק-ריד ויאיר מסלם, נאמר כי אפלבויים, סוכנו של אהרוני המייצג אמנים בתחום המוזיקה האלקטרונית ואהרוני חברו לשם הפקת מוצר ייחודי, המשלב חוברת מתכונים ותקליטור מוזיקה, ששמו: "ישראל אהרוני מגיש: אומנות הערבוב - מוזיקה, אוכל, שתייה", המשלב בין האוכל הייחודי של השף אהרוני לבין המוזיקה שהוא יוצר באמצעות חברת תפוח בדבש, בה הוא ואפלבויים מחזיקים 50% כל אחד.

לצורך ביצוע הפקת והדפסת החוברת, יצר אפלבויים קשר עם מאור, שהציג עצמו כבעל ניסיון ומוניטין בתחום הדפסת דפוס. בתום מו"מ קצר, הזמינו אהרוני ואפלבויים 10,000 מארזים תמורת 50 אלף שקל.

לדבריהם, הם הבהירו למאור, שלשם שיווק הספר נשכרו שירותי משרד יחסי ציבור בעלות של 10,000 שקל, שיקדמו את מכירות המוצר, כאשר ייכתב במודעות, שהמארז יגיע לדוכני חנויות הספרים ב-26 באוגוסט השנה.

אלא שלדבריהם, שלושה ימים לפני מועד זה "קיבל אפלבויים את המוצר כשהוא פגום, ובינו לבין המוזמן דמיון מועט". כך למשל, המעטפת גדולה מהחוברת שבתוכה ולכן החוברת והדיסק אינם "יושבים" היטב במארז; איכות ההדפסה ירודה ביותר והצבע שונה מזה שהוזמן; החוברת מתפרקת לחלוטין מייד עם פתיחתה ועוד.

מאור, לדבריהם, החל להאשים אותם בתקלות שונות. בשל הלו"ז הקצר הם נאלצו לגשת לדפוס אחר ולהדפיס את המעטפת מחדש. לתביעה צורפה חוות דעת המאשרת לכאורה את איכותו הירודה של המוצר.

כן צורפה ביקורת מאתר וואלה, בה הובעה תמיהה על הספר. "האם מדובר בספר עם כוונה כנה להעשיר אותנו, שרק הופק בתקציב נמוך, או שאולי מדובר בהפקה זולה שהיא כולה נפנוף מהשרוול שהוא לא יותר מתרגיל ביחסי ציבור", תוהה המבקר. "הספרון למשל נראה רע, לא משהו שאתם לא יכולים להדפיס לבד על נייר כרומו במדפסת הביתית שלכם".

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 61608/07).