רשת אלג'זירה: מטוסי קרב אמריקנים הפציצו את המתקן הגרעיני בצפון סוריה בספטמבר

מקור ישראלי וערבי מצוטטים בדיווח באומרם שהמטוסים הישראלים היוו רק גיבוי לאלה האמריקנים

רשת אלג'זירה מדווחת הבוקר כי מטוסי קרב אמריקניים הם שהפציצו את המתקן הגרעיני בצפון סוריה בראשית ספטמבר. על-פי הדיווח היו המטוסים האמריקניים חמושים בפצצות גרעיניות קטנות שהשמידו את המתקן אך לא פגעו בבני אדם.

מקור ישראלי ומקור ערבי מצוטטים בדיווח, מסרו לרשת הטלוויזיה כי מטוסי קרב ישראלים חיפו על המטוסים האמריקניים.

לפני שבוע דיווח העיתון "הניו-יורק טיימס" כי הקמת המתקן שתקפה ישראל בסוריה החלה לפני כ-6 שנים. בדיווח מצוטט גם בכיר אמריקני כאומר שארה"ב עקבה אחר הבנייה משלבים מוקדמים, אך לא היתה בטוחה שהמתקן מהווה איום.

על-פי הפרסום, מומחי גרעין ממכון מחקר אמריקני עצמאי בחנו תצלומי לווין שנלקחו לפני תקיפת מטוסי חיל האוויר בסוריה. לטענת המומחים, הם הצליחו לאתר בתצלומים אתר סמוך לנהר הפרת, שהם סבורים כי היה מטרת המתקפה הישראלית.

בתחילת ספטמבר דווח: ישראל הפציצה כור גרעיני סורי בבנייה

בתחילת ספטמבר, פרסם עיתון היוצא בכוויית כי מטוסי חיל האוויר הישראלים שנכנסו לסוריה, תקפו בסיסים של הצבא הסורי בצפון מזרח המדינה. על פי הדיווח, בין השאר הותקפו משגרי טילים ארוכי טווח, שהובאו לסוריה מאיראן. עוד נכתב במאמר, כי בתקיפה השתתפו חמישה מטוסי קרב של חיל האוויר, וכי צבא סוריה החל בגיוס מילואים ביחידות השריון, הטילים וההגנה האווירית.

בנוסף, שיגר שגריר סוריה באו"ם איגרת רשמית למזכ"ל הארגון, באן קי-מון, ולראש מועצת הביטחון של האו"ם. באיגרת מזהירה סוריה את ממשלת ישראל מתוצאות מעשי התוקפנות שלה. עוד נכתב כי "העובדה שהקהילייה הבינלאומית ממעיטה בחשיבות הפעולות הלא-חוקיות שביצעה ישראל - עלולה להביא את האזור לתוצאות שיהיה קשה לשלוט בהן". ועם זאת, השגריר הסורי, באשר אל-ג'עפרי, נמנע מלבקש ממועצת הביטחון של הארגון גינוי לישראל.