14 איש יתמודדו על משרת מנהל רשות שדות התעופה במקום גבי אופיר

זאת לאחר שהגישו את מועמדותם עד המועד האחרון, היום בצהריים * הסיבה להיענות הנמוכה היא תחושה שלפיה בסופו של דבר ייבחר שוב מועמד המקורב למופז

14 איש יתמודדו על משרת מנהל רשות שדות התעופה, לאחר שהגישו את מועמדותם עד היום בצהריים (א'), המועד האחרון להגשת מועמדות.

לפי שעה טרם ידוע מי במתמודדים אך על פי הערכה, ברשימה נמצאים שוב מספר אנשי צבא, בעיקר מחילות היבשה, שרואים ברשות מקום המתאים לכישוריהם. על פי הערכה זו, אנשי חיל אוויר לשעבר וגם מועמדים בעלי רקע בתחום התעופה לא הגישו מועמדות, זאת למרות שלטענת גורמים ברשות, מן הראוי היה למסור את הניהול הפעם למועמד שיש לו רקע תעופתי, זאת על הרקע בעיות הבטיחות הקשות ממנה סובלת הרשות.

הסיבה להיענות הנמוכה היא תחושה שלפיה בסופו של דבר ייבחר שוב מועמד המקורב למופז. עד לפני כחודשיים עמד בראש הרשות אלוף (מי"ל) גבי אופיר, שהודח מתפקידו על ידי יו"ר הרשות עובדיה עלי, בתמיכתו של שר התחבורה, שאול מופז.

הרקע להדחה היה יחסים עכורים בין עלי לאופיר, זאת למרות שמשרד התחבורה ניסה לטעון שהרקע הוא כשלים בתפקודו של אופיר ובעיקר הזנחת הנושא הבטיחותי. יצוין, שכל הועדות שהוקמו לאחרונה כדי לבדוק את המצב ברשות שדות התעופה קבעו שיש לשפר את נושא הבטיחות, שבפועל נמצא באחריות משרד התחבורה ורשות התעופה האזרחית.