הדובר הוותיק ביותר בממשלה פורש; אלי יוסף מכהן כדובר משרד האוצר כ-25 שנה

יוסף עבד במחציתם של 16 שרי האוצר וכמספר הזה מנכ"לים; מונה על-ידי השר האוצר יורם ארידור

הדובר הוותיק ביותר בממשלה, אלי יוסף, המכהן כדובר משרד האוצר הודיע אתמול על פרישתו מהתפקיד. יוסף הודיע גם על כוונתו לפרוש ממשרד האוצר ולעבור לסקטור הפרטי. יוסף בן 55 מונה לדובר משרד האוצר לפני 25 שנה על ידי שר האוצר דאז, יורם ארידור. ב-25 שנות כהונתו בתפקיד, יוסף עבד במחציתם של 16 שרי האוצר וכמספר הזה מנכ"לים.

בין השאר, יוסף שימש כדובר האוצר עם שרי האוצר יצחק מודעי ז"ל (פעמיים) יגאל כהן-אורגד (ששרד במשרד פחות מ-9 חודשים), שמעון פרס, בנימין נתניהו (פעמיים), בייגה שוחט (פעמיים), משה נסים, אהוד אולמרט (פעמיים), אברהם הירשזון, דן מרידור, יעקב נאמן, ורוני בר-און. שמו של יוסף נקשר לפרשת העסקתו של החשב הכללי ד"ר ירון זליכה.

יוסף היה הראשון מבין בכירי האוצר שהתעמת באופן גלוי וחזיתי עם זליכה, והיה מבין החותמים על מכתב המחאה ששיגרו בכירי האוצר למבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס, כחלק מהחלטתו למנוע את פיטוריו של זליכה. זליכה פעל עצמאית גם בתחום ההסברה והתקשורת, ואת כל הודעותיו הוא נהג להעביר באופן ישיר לעיתונות. שלא באמצעות דוברות האוצר. באוצר אומרים, כי אין כל קשר בין פרישתו של יוסף לעימות עם זליכה. האוצר יקיים בחודש ינואר הקרוב מכרז על תפקיד סמנכ"ל חדש להסברה ותקשורת.