ההסתדרות: הזדמנות לפריצת דרך במשבר כתוצאה ממגעים אינטנסיביים של עיני עם שרת החינוך

(עדכון) - היום בצהריים הגיעה השרה תמיר אל לשכתו של עיני לפגישה שנמשכה פחות משעה, אך בסיומה דיווחו הצדדים על "אופטימיות זהירה"

בדקות האחרונות מסרו בהסתדרות: "כתוצאה ממגעים אינטנסיביים שניהל עיני בשעות האחרונות עם שרת החינוך ועם יו"ר ארגון המורים, נוצרה הזדמנות לפריצת דרך במשבר". עיני מסר כי ימשיך בשעות הקרובות במגעים, כדי למצות את המהלך.

גורמים במשרד החינוך אישרו כי אכן קיים בסיס לקידום המו"מ והעריכו שבית הדין לעבודה יקבע את מסגרת הזמנים להמשך ההידיינות, זאת במקום הוצאת צווי מניעה. מארגון המורים העל-יסודיים נמסר בתגובה: "אם משרד האוצר יקבל את ההצעה שעל הפרק, רן ארז יביא אותה לאישור מוסדות הארגון".

היום (ג') בצהריים הגיעה שרת החינוך, יולי תמיר, אל לשכתו של עיני לפגישה שנמשכה פחות משעה, אך בסיומה דיווחו הצדדים על "אופטימיות זהירה".

עיני הציג בפני תמיר מספר הצעות נוספות למתווה שהציג בשבוע שעבר, אותו דחו במשרדי החינוך והאוצר. בהסתדרות ובמשרד החינוך סירבו לפרט את תוכנן של ההצעות החדשות, אולם במשרד החינוך הודו כי מדובר בהצעות טובות שייבחנו בחיוב.

על פי הסיכום בין השניים, תמיר תשיב על הצעותיו של עיני עוד היום. אם האופטימיות של הצדדים תישמר, הערכה היא כי ניתן יהיה לבשר בקרוב על סיומה של השביתה כחלק מפריצת דרך במגעים. לדברי תמיר, היתה פגישה טובה ועלתה הצעה מעניינת והיא מקווה שבאמצעותה אפשר יהיה לחסוך את צווי המניעה. רן ארז, יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים, הביע הערכה לעיני על ההזדהות שהוא מגלה אבל אמר שלצערו כל עוד ראש הממשלה לא מעורב, הוא סקפטי.

כזכור, עיני הציע בשבוע שעבר מתווה לפיתרון הכולל תוספת שכר למורי העל יסודיים בגובה 26%, בדומה לתוספת שקיבלו חברי הסתדרות המורים. ואולם, עיני הציע כי התוספת למורים העל-יסודיים תינתן כ"פריסת רוחב" ולא כפריסת עומק כפי שהובטחה להסתדרות המורים. פריסת רוחב מבטיחה תשלום על פי מועדים מוסכמים, ולא על פי מספר בתי הספר שיצטרפו לרפורמה. ארז כבר הודיע כי הוא מקבל את המתווה שהציע עיני.

בהסתדרות מודים לאחרונה כי הם מקווים שהתערבותו של עיני במשבר החינוך תביא להכרה מצד המורים, שעליהם להצטרף כחברים להסתדרות הכללית, כדי לחזק את כוחם. ההערכה היא כי עיני ביקש להתערב במשבר בדיוק מסיבה זו, כדי להחזיר את כוחה של ההסתדרות שנחלשה עם השנים. בהסתדרות רוצים לראות את כל ארגוני העובדים תחת קורת גג אחת ומאוחדת, בדומה למצב באירלנד - שם ביקר לאחרונה עופר עיני.

"ארגון המורים לא יקבל יותר מההסתדרות"

מנכ"ל משרד האוצר, ירום אריאב, אמר היום (ג') כי ארגון המורים העל-יסודיים לא יקבל יותר ממה שקיבלה הסתדרות המורים, וכי כל מה שיינתן למורים התיכוניים יינתן להם במסגרת משא ומתן וכחלק מהרפורמה בחינוך. אריאב הבהיר כי מי שחרד לקיום הנורמות בחברה הישראלית, לא יכול להסכים למצב שהמורים התיכוניים יקבלו יותר ממה שקיבלו המורים היסודיים במשא ומתן שניהלו עם הממשלה.

"לא יכול להיות כנורמה, שמי שמנהל משא ומתן עם האוצר בניקיון כפיים, ומשיג את מה שהוא משיג במשא ומתן, יבוא מישהו אחר שיגיד 'אני יכול להשיג יותר ממה שאתה השגת. בוא נפעיל שריר והאוצר יתקפל".