מס הכנסה שלילי: הצעת החוק של הממשלה תאוחד עם ההצעה הפרטית של סילבן שלום

שלום נסוג מדרישתו לכלול גם זוגות נשואים ללא ילדים; להטבה יהיו זכאים אף בני 55 ומעלה

הצעת החוק הממשלתית להחלת מס הכנסה שלילי תאוחד עם הצעת החוק הפרטית של ח"כ סילבן שלום. בדיון שהתקיים היום (ג') בוועדת הכספים של הכנסת, החליטו חברי הוועדה למזג בין הצעת החוק של הממשלה, כפי שסוכמה בין יו"ר ועדת הכספים, סטס מיסז'ניקוב לאוצר, לבין הצעת החוק של שלום, שעל פיה יחול חוק מס הכנסה שלילי על בני 55 ומעלה. זאת, לאחר ששלום הסכים לסגת מדרישתו להחיל את החוק גם על זוגות נשואים ללא ילדים.

הצעת הממשלה, בנוסח המשופר, שעליו הסכימו מיסז'ניקוב ובועז סופר, סמנכ"ל בכיר ברשות המסים, כוללת סעיפים רבים שנכללו גם בהצעת החוק הפרטית של שלום. "המנגנון שלי לטעמי יותר טוב אבל אין לו רוב בוועדה", אמר שלום היום בדיון. שתי ההצעות עברו קריאה ראשונה וחברי הוועדה ידרשו לעבור סעיף סעיף ולבחון את המיזוג.

מיסז'ניקוב הבהיר כי הוא מעוניין בשילוב בין שתי הצעות החוק. גם סופר, שהתנגד לאיחוד הצעות החוק לאורך הדיונים בוועדה, הסכים היום למיזוג לאחר ששלום נסוג מדרישתו.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס" בשבוע שעבר, הזכאות להטבה תחל מגיל 23 - אם כי ייתכן שהגיל אף יירד ל-21 - ועד עובדים בגיל 55, שלהם ילדים עד גיל 18. להטבה יהיו זכאים אף בני 55 ומעלה, שאין להם ילדים.

גובה ההטבה יעמוד על כמה מאות שקלים בחודש, כשגובה ההטבה המקסימלי יעמוד על 500 שקל בחודש. להטבה יזכו גם העצמאים, אולם החוק יחול עליהם באיחור של שנה וייכנס לתוקפו בינואר 2009. לבקשת ח"כ אורית נוקד, הסכים מיסז'ניקוב לשקול להכניס לחוק מס הכנסה שלילי גם חברי קיבוצים.