האופציות על הדולר משקפות לו עלייה של 0.25% מיום ו' לשער של 3.937 שקלים

כלכלני אגוד: בשבוע הקרוב טווח המסחר של הדולר צפוי להיות בין 3.9 ל-3.95 שקלים לדולר * רמה של 4.1 שקלים לדולר נראית לכלכלני הבנק רחוקה כרגע

היום, כמדי יום א', לא מתקיים מסחר בין-בנקאי במט"ח. המסחר באופציות על הדולר-שקל, שפקיעתן תחול החודש, משקף למטבע האמריקני עלייה של 0.25% משערו היציג ביום ו' לשער של 3.933 שקלים.

ביום ו' נותר הדולר ללא שינוי, וננעל בשער יציג של 3.927 שקלים. האירו הוסיף לערכו 0.43%, ושערו היציג נקבע על 5.777 שקלים.

"אנו מודאגים מהמחיקות הגדולות של מוסדות פיננסים מובילים באמריקה בעקבות הפסדים בגין ירידת ערך של אג"ח מגובות משכנתאות. מחיקות אלו צפויות להימשך גם ברבעונים הבאים ולבנקים יידרש עוד זמן לא קצר לפני שיחזרו לשגרה". כך כותבים כלכלני בנק אגוד בסקירתם השבועית.

ההאטה בשוק הדיור, מציינים הכלכלנים, אינה בשיאה והמלאים הגבוהים של בתים לא מכורים בארה"ב מהווים סיכון גדול למשק ולשווקים הפיננסים. להערכתם, בטווח הקצר, התנודתיות והעצבנות בשווקים תימשך ותושפע יותר מהנעשה בחו"ל. אם כי התוצאות החיוביות של החברות המקומיות לרבעון השלישי מעודדות ומהוות גורם ממתן לירידות בבורסה המקומית.

לנוכח זאת, ממשיכים בבנק אגוד להמליץ על הותרת החלק המנייתי בתיק ללא שינוי ולקיחת הגנות נוספות, כחלק מתיק ההשקעות.

בהתייחסם לריבית, אומרים כלכלני אגוד כי בנק ישראל, אשר חצוי בין הרצון להעלות את הריבית על מנת לעצור את האינפלציה במחירים המקומיים ובין הצורך להורידה בשל הפיחות בדולר, מתפשר לפי שעה ומשאיר את הריבית על כנה.

באגוד מעריכים כי גם תהיה החלטתו הבאה בסוף החודש, אך יתכן שרמות המסחר הנמוכות של הדולר, במקביל להורדת הריבית הדולרית, יגרמו לו בהמשך להפוך כיוון ולהוריד את הריבית.

לבסוף, שואלים הכלכלנים האם הדולר יוכל לחזור לרמות של 4? לדבריהם, יתכן שכן. אי הוודאות בשוק המט"ח גבוהה והתנודות החדות של תקופה זו יכולות להרים את הדולר חזרה, במיוחד במידה וישתנו תנאי השוק ברמת הרביות, או שבנקים מרכזיים של אירופה וארה"ב יתערבו בשוק.

יחד עם זאת, אומרים באגוד, התערבויות כאלה בד"כ בולמות את המגמה הכללית של השוק וזמן רב יותר עובר עד שהן מצליחות להפוך אותה. והמגמה היום היא כלפי מטה. כך שגם אם יש סיכוי לראות שוב את הדולר נסחר סביב 4 שקלים, קיים סיכוי לא פחות טוב לראות אותו מתקרב ל-3.85 ומטה מכך עד סוף השנה. רמה של 4.2 שקלים, שאפיינה את השוק ברבעון הראשון של השנה, או אפילו רמה של 4.1 נראות לכלכלני הבנק רחוקות כרגע.

בשבוע הקרוב טווח המסחר של הדולר צפוי להיות בין 3.9 ל-3.95 שקלים לדולר. נקודת תמיכה מצויה ב-3.9 שקלים לדולר והתנגדות ב-4.03 שקלים לדולר.