הוגו בוס לובש פאנק ודרקונים

הקו הכתום של הוגו בוס משלב בין התרבות הבריטית לתרבות הסינית. התוצאה מעניינת ומשובבת עין

Orange Label של הוגו בוס אינו עוד תעלול שיווקי או שיתוף פעולה עם החברה הסלולרית הנושאת אותו שם, אלא קו עיצוב קז'ואל חדשני ועדכני של ענקית האופנה הוגו בוס.

אף על פי שגולת הכותרת ועמוד השדרה של המותג הגרמני הם החליפות המחויטות בעלות שם עולמי באיכות ובעיצוב, אני דווקא נשבית בקסמו של הקו הכתום המעט חצוף.

לא הרבה יודעים כי מייסד החברה הוגו בוס, האיש, לא עיצב חליפה גברית מימיו ולמעשה לא עיצב שום בגד אופנתי זה או אחר. כשהוא הקים את המותג הנושא את שמו בשנות ה-20 במיצגן אשר בגרמניה, הוא ייצר חליפות הגנה לתעשיינים, בגדי עבודה ומאוחר יותר אף מדים, לרבות לצבא הנאצי בשעתו. רק כ-19 שנה לאחר מותו השתלטו שני נכדיו על המפעל והפכו אותו למותג בגדי גברים קלאסי. ברבות השנים המותג עבר ידיים רבות ותחומי עיצוב רבים נוספו לו, בין היתר קו נשים, אקססוריז, בשמים ומספר קווי עיצוב בסגנונות שונים.

ב-1999 נוצר גם הקו הכתום פורץ הגבולות בהשוואה להוגו בוס הידוע בצביונו הנוקשה והמחויט.

בחורף הנוכחי טווה הקו הכתום את המונח Chinglish, אשר משמעותו השראות המשלבות בין התרבות הבריטית לסינית. שילוב תרבותי שכזה ניתן לראות בהונג-קונג שם שלטה הקולוניה הבריטית ויצרה שעטנז תרבותי מעניין.

מעצבי המותג שילבו אלמנטים מתולדות הפאנק הבריטי, בעיקר של שנות ה-80, עם מוטיבים אסייתיים הבאים לביטוי בכיתוב סיני ודרקונים באיור אסייתי אופייני - כל אלו בגווני ורוד מהוה, סגול, ירוק שטוף, חום וכחול.

אם משקשקים היטב את כל אלו ומוסיפים עיצוב הנוגע-לא-נוגע בעולם המחויטים, מקבלים תוצאה מורכבת ומעניינת ביותר. אגב, הקולקציה הנשית מוצלחת במפתיע יותר מזו הגברית, שכן לפעמים עומס ההדפסות, הניטים והפצ'ים הופך את המראה הגברי לקצת זול ומתאמץ מידי.

ניתן להשיג ברשת חנויות ונדום ברחבי הארץ.