אזהרת רווח לחברת החשמל: צופה הפסד של 300 מ' ש' ב-9 החודשים הראשונים של השנה

זאת לעומת רווח נקי של 200 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד * ההפסד נובע בעיקר בשל גידול בביקוש לחשמל בתקופת הקיץ שהביא את החברה להשתמש בדלקים יקרים

חברת החשמל ניפקה היום אזהרת רווח לקראת הדוחות הכספיים לרבעון השלישי אותם היא תפרסם עד סוף החודש. לפי הודעת החברה, היא צפוי להציג הפסד של 300 מיליון שקל שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2007, וזאת לעומת רווח נקי של 200 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

במחצית הראשונה של השנה רשמה החברה רווח של 64 מיליון שקל, כלומר ברבעון השלישי היא צפויה להציג הפסד נקי של 236 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 199 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2006.

בלשון ההודעה הודגש כי החברה מזהירה "מטעמי זהירות" ולמרות שלא קיימת "חובה בדין לפרסם הודעת רווח ומבלי שיש עדיין בידי החברה נתונים סופיים וסקורים בידי רואה החשבון המבקר של החברה".

ההפסד נובע בעיקר בשל גידול לא צפוי בביקוש לחשמל בתקופת הקיץ. בעקבות כך, נאלצה החברה להשתמש בתמהיל דלקים יקר אשר כלל שימוש בכמויות סולר נוספות שבגינן לא קיבלה עד כה החברה פיצוי במסגרת התעריף המאושר על ידי הרשות לשירותים ציבוריים חשמל.

החברה מדגישה בהודעתה, כי ההפסד האמור הינו אומדן בלבד והמספרים הסופיים עשויים להשתנות. לחברת החשמל, נזכיר, אין מניות הנסחרות בבורסה, אולם היא מדווחת כחברה ציבורית על אירועים מיוחדים שכן לחברה אגרות החוב הסחירות בבורסה.

אזהרת הרווח מהווה מכה קשה לחברת החשמל, שכן הרבעון השלישי בחברה נחשב מסורתית לרבעון החזק שלה, ומכיון שהוא יתסתיים הפעם בהפסד, הרי שהשנה כולה עלולה להסתיים בהפסד. חברת החשמל העלתה בחודשיים האחרונים את תעריפי החשמל פעמיים, על מנת להתמודד עם התייקרות העלויות שלה, והדבר יבוא לידי ביטוי בדוחות הרבעונים הבאים.