משלם את מחיר התוצאות הכספיות: ישראל כפרי, מנכ"ל שניב, יפרוש

שווי השוק של שניב נשחק בתוך פחות משלושה חודשים ב-40% " החברה רשמה ברבעון השני הפסד תפעולי של מיליון שקל והפסד נקי של 1.7 מיליון שקל " חברי דירקטוריון שניב, פסח ברנט ואשר לקס, ישמשו כמ"מ למנכ"ל

מנכ"ל שניב תעשיות נייר, ישראל כפרי, התבקש אמש לסיים לאלתר את תפקידו. ל"גלובס" נודע כי הבקשה הועברה אליו במסגרת פגישה שהתקיימה אמש בין כפרי לבין שלושה חברי ועדה שמינה הדירקטוריון, בכדי לבדוק אפשרות לביצוע שינויים פרסונאליים וניהוליים בחברה.

ההחלטה על מינוי הוועדה התקבלה במוצאי השבת האחרונה והיו חברים בה בעלי המניות אברהם ברנט ושלום לקס וכן חבר הדירקטוריון מטעם הציבור, צבי שור. השלושה הגיעו למסקנה כי על כפרי לסיים את תפקידו, והעבירו לו את דבר ההחלטה בפגישה שהתקיימה, כאמור, אמש. רשמית, כפרי יכהן בתפקידו עד לסוף ינואר 2008, אולם בפועל כפרי חדל לכהן בתפקידו החל מהיום. בימים הקרובים תובא לדירקטוריון החברה הצעה למנות את אשר לקס ואת חבר הדירקטוריון פסח ברנט, כממלאי מקום זמניים למנכ"ל.

"הצדדים הגיעו להבנה שהוא צריך לסיים את התפקיד. אנחנו מאוד מאמינים בתחום של מוצרי הצריכה ואנחנו רואים במפעל פוטנציאל מאוד גדול להתפתחות. יש לנו גם עניין ומעורבות בפיתוח עיירת הפיתוח אופקים שבה פועל המפעל. המהלך של השנתיים האחרונות שבו בתוך שנה וחצי הגענו למעל 10% נתח שוק במוצרים מוגמרים, הוא הישג שאנחנו שאנחנו מתכוונים למנף ולהיות שחקן מספר 2 בשוק המוצרים הסופיים בנייר. זה חלק ממהלך אסטרטגי שלא מודדים כל בוקר ואנחנו מכוונים רחוק", אומר היום ל"גלובס" פסח ברנט.

שניב תעשיות נייר עוסקת בייצור חומרי גלם לנייר ובייצור מוצרי נייר מוגמרים, בעיקר תחת פרייבט לייבל. החברה מייצרת עבור הרשת הרביעית את "המותג" ועבור שופרסל את מותג תת-הרשת "זול פה".

נדמה שהתוצאות הכספיות הגרועות של החברה השנה מספקות את ההסבר הטוב ביותר להחלטה לסיים את כהונתו של כפרי. החברה טרם פרסמה את הדו"חות לרבעון השלישי השנה, אבל דו"חותיה לרבעון השני מצביעים על הפסדים - למרות עלייה במכירות. מכירות החברה ברבעון השני הסתכמו ב-38 מיליון שקל, אולם החברה רשמה הפסד תפעולי של מיליון שקל והפסד נקי של 1.7 מיליון שקל.

אם לא די בכך, הרי שגם שווי השוק של חברת שניב נשחק בתוך פחות משלושה חודשים ב-40%: משווי שוק של 166 מיליון שקל בסוף אוגוסט, לשווי שוק נוכחי של 101 מיליון שקל בלבד.

כפי שחשף "גלובס", סנו, המחזיקה ב-39% ממניות החברה (אך אינה מעורבת כלל בניהולה), מבקשת למכור את כל אחזקותיה בשניב.