רוני אלרואי מוסיף עוד פריט לסל

הרכישה כוללת את תאת תעשיות והחברה הבת תאת טכנולוגיות, דרכן תשלוט קמן בלימקו * קרן פימי מסיימת סיבוב פיננסי רווחי במיוחד

מי שחשב שרוני אלרואי יוריד הילוך לאחר מכירת ניו פארם למשביר לצרכן, טעה כמובן, ובגדול. מקץ ימים בודדים בלבד מצאה קבוצת קמן שבשליטתו מה לעשות עם הכסף והיום היא הודיעה על רכישת השליטה בקבוצת תאת תמורת סכום מצטבר של 160 מיליון שקל. הרכישה כוללת את החברה האם תאת תעשיות והחברה הבת תאת טכנולוגיות, דרכן תשלוט קמן בחברה הבת לימקו, שהונפקה אך לאחרונה.

לפני מספר שבועות התראיין סמנכ"ל הכספים של תאת טכנולוגיות (סימול TATTF), ישראל אופן, ב"גלובס", וסיפר על הצמיחה הצפויה של החברה ועל רצונה לרכוש חברות על מנת לתמוך בצמיחתה. שאלנו אותו האם גם תאת היא מועמדת לרכישה בעצמה, והוא ענה בחיוך: "זה לא על הפרק, אבל אם יבוא מישהו ויציע 30 דולר למניה, יש על מה לדבר".

הנושא, מן הסתם, היה על הפרק, והמספר בו נקב המנכ"ל אותת לגבי המחיר הרצוי. אז 30 דולר למניה אמנם לא הוצעו, אבל השליטה אכן נמכרה, ובפרמיה נכבדה, כך שבתאת ודאי לא מתלוננים.

תאת טכנולוגיות, שנסחרת בנאסד"ק ובבורסה של תל-אביב, נמצאת בשליטת תאת תעשיות (47.8%) שנסחרת בתל-אביב. החברה עוסקת בייצור ושיפוץ אביזרי תעופה ובמיזוג אוויר למגזר הביטחוני. קמן אחזקות של איש העסקים רוני אלרואי סיכמה על רכישת 54% מתאת תעשיות, תמורת כ-105.2 מיליון דולר. ההערכות הן שהרוכשים לא יבצעו שינויים מרחיקי לכת בהנהלת החברה.

עוד אקזיט מוצלח לפימי

בפגישה שנערכה באישון לילה סיכמו בעלי השליטה בתאת, יו"ר ומנכ"ל תאת טכנולוגיות, שלמה אוסטרזצר, והנשיא וסגן היו"ר דב צאלים, על מכירת מניותיהם לישאל, המוחזקת בשיעור של 75% על-ידי קמן. אוסטרזצר וצאלים הם מוותיקי החברה, שהוקמה ב-1969. במסגרת העסקה ישאל תרכוש את כל מניותיו של אוסטרזצר, המחזיק כיום ב-43.4% מתאת תעשיות, ואת מחצית ממניות צאלים, שמחזיק ב-21.2%, לפי מחיר של 79.2 שקל למניה. מדובר על פרמיה של 69.8% על מחיר הסגירה אתמול.

במקביל, ישאל חתמה על הסכמים לרכישת אחזקות גם בחברה הבת, תאת טכנולוגיות. ישאל תרכוש כ-10% ממניות תאת טכנולוגיות תמורת כ-54 מיליון שקל, לפי מחיר של 84 שקל למניה - פרמיה של 47.7% על מחיר השוק. החלוקה היא כזו ש-9.2% מהמניות יירכשו מידי קרן פימי וכ-0.8% יירכשו מידי צאלים.

העסקאות כוללות גם מנגנוני אופציות בין הצדדים. ישאל וצאלים סיכמו על מנגנוני אופציות רכש (call) ומכר (put) לרכישת יתרת אחזקותיו של צאלים בתאת תעשיות (10.6%). במקביל, סוכם על מנגנון דומה בין ישאל ופימי בנוגע ליתרת אחזקות פימי (3.5%) בתאת טכנולוגיות.

עם השלמת העסקה ישלשל אוסטרזצר לכיסו סכום של 84.7 מיליון שקל, וצאלים יזכה לכ-24 מיליון שקל (ללא האופציה לרכישת יתר האחזקות). קרן פימי שבשליטת ישי דוידי תקבל 50.6 מיליון שקל. כאמור, מחיר מניית תאת טכנולוגיות בעסקה הנוכחית נקבע על 84 שקל, שהם כ-21.4 דולר.

פימי נכנסה להשקעה בחברה ביוני 2004 לפי מחיר מניה של 7 דולר, ומאז חולקו גם דיבידנדים בגובה של כ-2 דולר למניה. ההשקעה ב-2004 הייתה כ-26 מיליון שקל, מתוכם 13 מיליון שקל במינוף, כשלאורך השנים פימי מימשה מניות תאת טכנולוגיות. כן, היא משכה דיבידנדים ודמי ניהול, בהיקף שיגיע לאחר השלמת העסקה הנוכחית לכ-130 מיליון שקל.

"תאת היא עוד עסקה טובה בתהליך של פימי", אומר היום דוידי. "בחברה יש הנהלה טובה שעזרה לנו להגיע לתוצאות. מבחינת פימי זה עוד נדבך באקזיטים שביצענו, שעולים על 25 בשנים האחרונות. אני חושב שלמרות שזה אקזיט מרשים עבורנו, אלרואי עשה עסקה טובה".

מתאימה לפורטפוליו של קמן

תאת תעשיות סיימה את המחצית הראשונה של 2007 עם הכנסות של 48.1 מיליון דולר - צמיחה של 38%, ועם רווח נקי של 2.2 מיליון דולר. תאת טכנולוגיות רשמה באותה תקופה רווח נקי של 4.5 מיליון דולר על הכנסות של 48.1 מיליון דולר. תאת טכנולוגיות מחזיקה ב-66% מלימקו-פידמונט, חברה שהנפקתה הראשונית בנאסד"ק הושלמה ביולי האחרון. במסגרת ההנפקה גייסה לימקו-פידמונט, הפעילה בתחום שירותי התחזוקה והשיפוץ בשוק התעופה, כ-55 מיליון דולר, מתוכם כ-9 מיליון דולר בהצעת מכר של בעלי המניות.

"תאת תואמת באופן מדויק את צביונן של יתר החברות הנכללות בפורטפוליו של הקבוצה", אמר גיורא ענבר, מנכ"ל קבוצת קמן אחזקות. "החברה נהנית ממוניטין של עשרות שנים בשוק התעופה, ופועלת בשוק שנהנה מביקושים ערים לאורך זמן. היא מייצרת במשך שנים ארוכות צמיחה עקבית בהכנסות, ברווחים ובתזרים המזומנים, ונתח משמעותי מהכנסותיה נובע מהשווקים בחו"ל, כך שאנו רואים פוטנציאל צמיחה משמעותי ביותר לחברה בשנים הקרובות".