לאומי: "בשנה הבאה תחל האטה בצמיחה שעלולה לסמן את תחילת סופו של מחזור העסקים החיובי"

כלכלני הבנק ממשיכים להחזיק בדעה כי הבורסה של ת"א תמשיך לעלות בטווח הקצר, אולם מזהירים באותה נשימה כי הבורסה לא תוכל להתעלם לאורך זמן ממשבר האשראי ומהגאות במחירי האנרגיה

כלכלני בנק לאומי ממשיכים להחזיק בדעה כי הבורסה של ת"א תמשיך לעלות בטווח הקצר, וזאת בשל הרבעון הרביעי שידוע מבחינה היסטורית כרבעון חיובי בשווקים, אולם הכלכלנים מזהירים באותה נשימה כי הבורסה לא תוכל להתעלם לאורך זמן ממשבר האשראי ומהגאות במחירי האנרגיה.

"שבוע המסחר בשוק ההון המקומי התאפיין בתנודתיות רבה", מציינים הכלכלנים, תוך שהם מדגישים כי השבוע הסתיים בירידות שערים שלוו במחזורים גבוהים מהממוצע - 2.24 מיליארד שקל ביום בממוצע. "בין הגורמים שתרמו לחוסנו היחסי של שוק המניות המקומי השבוע היו תחזיות בנק ישראל לשנים 2007 ו-2008. הבנק עדכן את אומדן שיעור הצמיחה לשנה הנוכחית ל-5.4% בהשוואה לנתון קודם של 5.1%. כמו כן, עדכן הבנק את תחזית הצמיחה לשנת 2008 משיעור של 4.1% לשיעור של 4.4%.

"נציין, כי כלכלני בנק ישראל סייגו את התחזית באמרם כי במקרה של גלישת המשק האמריקני למיתון ב-2008, שישתקף בהאטה משמעותית בסחר העולמי, צפוי שיעור הצמיחה במשק המקומי לעמוד על 3.6% בלבד. כך או כך, נראה כי על אף שיעורי הצמיחה הנאים, בשנה הבאה תחל האטה בצמיחת המשק אשר עלולה לסמן את תחילת סופו של מחזור העסקים החיובי".

הכלכלנים מסכמים את סקירתם השבועית באותה דעה בה הם מחזיקים בשבועות האחרונים, ומוסרים כי "הרבעון האחרון של השנה ידוע לרוב בתשואתו החיובית. להערכתנו, בשל משבר האשראי שפקד את העולם וצפוי להשפיע על ביצועי הפירמות ובשל מחירי השיא של חומרי הגלם, ברבעון זה צפויות התשואות להיות מתונות יותר וכן צפויה תנודתיות רבה. בתוך כך אנו ממליצים על החזקה במניות ערך של חברות יציבות ובעלות מדיניות חלוקת דיבידנד".