גם יו גרנט עשה אקזיט

השמועות על ירידת המחירים בשוק האמנות העכשווית היו מוקדמות. סותבי'ס סיכמה את המכירה בניו-יורק עם 316 מיליון דולר, וכריסטי'ס שלשלה לקופתה 325 מיליון דולר

סותבי'ס חגג ביום חמישי האחרון, אחרי מכירה מוצלחת במיוחד של אמנות עכשווית בניו-יורק, שהניבה 316 מיליון דולר - סכום שיא לבית המכירות בכל תולדותיו. השורה התחתונה הזו, שהייתה גבוהה גם מהרף העליון של ההערכות, שימשה ראיה ניצחת לכך ששוק האמנות אינו משנה כיוון. כריסטי'ס סיכם את ליל המכירה העכשווית ב-325 מיליון דולר. לסכום זה הצטרפו כ-93 מיליון דולר במכירות היום שנערכו בהמשך.

הסיבוב המהיר של יו גרנט עם "ליז" של וורהול - שנרכשה ב-2001 תמורת כ-3.6 מיליון דולר ונמכרה אצל כריסטי'ס ב-23.7 מיליון דולר - מוכיח שאם יש לכם כמה מיליונים להשקעה, אמנות עכשווית היא המקום להצמיח אותם. גרנט, אגב, מאוכזב לאור הערכות מוקדמות של 25-35 מיליון דולר.

שיא נוסף שנשבר בסותבי'ס שייך ליצירה היקרה ביותר של אמן חי - "הלב התלוי" של ג'ף קונס נמכר ב-23.6 מיליון דולר וחטף את התואר הנחשק מדמיאן הירסט, שהחזיק בו זמן קצר, לאחר ש"שיר ערש אביבי" שלו נמכר ביוני בלונדון "רק" ב-19 מיליון דולר.

היצירה היקרה ביותר במכירה הייתה "מתווה למלחמת שוורים" של פרנסיס בייקון, שנמכרה ב-45.9 מיליון דולר. 13 שיאי מחיר לאמן נשברו בערב זה, ביניהם לאלסוורת' קלי, ג'ון צ'מברליין, סול לוויט, אניש קאפור והאמנים הסינים יי פאי מינג (Yei Pei Ming) פאנג ליג'ון (Fang Lijun) ושאנג שיאוגנג (Zhang Xiaogang), שעבודותיו חצו את קו הארבעה מיליון דולר.

בכריסטי'ס השיא שייך לרותקו - 34 מיליון דולר ליצירה ללא כותרת (אדום, כחול, כתום). היהלום הכחול של קונס, אחיו של הלב הוורוד ששבר את השיא בסותבי'ס, נמכר בכריסטי'ס תמורת 11.8 מיליון דולר. את שניהם רכשה גלריה גאגוזיאן היוקרתית, אבל "הניו יורק טיימס" מפרסם כי את "היהלום הכחול" קנה בעל חברת תכשיטים לונדונית, ואילו איש הכספים אלי ברוד מלוס-אנג'לס קנה את "הלב התלוי".

על פי סיכומי כריסטי'ס, 51% מהקונים היו אמריקנים, 26% מאירופה, 7% מאסיה ו-16% משאר העולם. יחד עם המכירות של אמנות מודרנית ואימפרסיוניסטית, שנערכו בשבוע הקודם, מדובר כעת ביותר מ-2.5 מיליארד דולר, שעברו בשני בתי המכירות בשבועיים האחרונים.