הצומת המרכזי בעיר: מתחם עלית בר"ג עובר לקבוצת רוכשים חדשה בראשות אזורים

הרכישה תבוצע תמורת 80 מיליון דולר * במארס 2006 רכשה את המתחם קבוצת משקיעים, בראשות איל הנדל"ן היהודי סאני קאהן ודונלד טראמפ, תמורת 44 מיליון דולר * כעת, לאחר קבלת אישורי התב"ע לייעוד הקרקע החדש, הוכפל ערכו

חברת אזורים שבשליטת שעיה בוימלגרין מאשרת את הפירסומים בתקשורת בשבוע הקודם לפיהם מנהלת החברה מו"מ מתקדם עם מסאני קאהן לרכישת מתחם עלית בר"ג. הבוקר הודיעה החברה על רכישת המתחם יחדיו עם קבוצת משקיעים וזאת בתמורה לכ-80 מיליון דולר - כאשר חלקו של בוימלגרין יעמוד על 50 מיליון דולר מהסך.

הנכס היה עד השנה שעברה בבעלותה של שטראוס עלית שבמארס 2006 מכרה אותו לקרסנט הייטס האמריקאית, בבעלות איל הנדל"ן היהודי סאני קאהן, את המתחם, תמורת 44 מיליון דולר. שטראוס רשמה רווח הון נאה של 120 מיליון שקל. בכוונתה של קרסנט הייטס היה להקים במתחם מגדל מגורים יוקרתי בשיתוף עם איל הנדל"ן דונלד טראמפ.

התוכנית היתה לבנות מגדל המגורים יוקרתי שיתנשא לגובה של 70 קומות בעלות בנייה מוערכת של כ-200 מיליון דולר ומכירות ב-300 מיליון דולר.

על פי הודעת אזורים היום נדמה כי תוכניות אילו יאומצו על ידי אזורים וקבוצת המשקיעים המתכננת לבנות בשטח המגדל אשר ישלב מגורים ומשרדים. החברה מעריכה את עלות ההקמה לאזורים מוערכת בכ-175 מיליוני דולרים.

המגדל יכיל 30 קומות של משרדים ומעליהן למעלה מ-40 קומות לדירות יוקרה. עבודות הבניה צפויות להתחיל כבר בחודשים הקרובים ולהסתיים כעבור 3 שנים זאת לאחר שהתקבלו אישורי התב"ע לייעוד הקרקע.

שעיה בוימלגרין: בכוונתי לתרום מניסיוני האישי בבניית מגדלי יוקרה כדוגמת הפרוייקטים אותם הקמתי במנהטן שבניו יורק".

בחודשים האחרונים ביצעה אזורים מספר עסקאות מימוש רווחים על נכסים שהיו בבעלותה. בין היתר מכרה החברה את קניון קרית-אונו ברווח (פני מס) של 220 מליון שקלים; מכרה קרקע ביוסטון, טקסס, ברווח (לפני מס) של 23 מליון דולר ובכוונתה להכניס שותף ברשת מלונות שרתון.

ביום שישי האחרון פרסמה החברה את דוחות הרבעון ה-3 לשנת 2007 בהם הציגה רווח נקי של החברה של 52 מיליון שקלים תוך גידול של 142% בהכנסות.