עו"ד יוחי גבע מושך עוד בקשה לייצוגית בעניין הפחתת תכולת אריזות - הפעם נגד שטראוס

בשבוע שעבר נמחקו בהסכמה 2 בקשות לייצוגיות בכ-57 מיליון שקל ובכ-17 מיליון שקל נגד מחלבות יטבתה ושטראוס, שהוגשו באמצעות עו"ד גבע

נמחקה בהסכמה בקשה נוספת לאישור תביעה ייצוגית, שהוגשה באמצעות עו"ד יוחי גבע, בטענה לשינוי במשקל אריזת מוצר ללא הפחתה במחירו וללא הודעה לצרכן. באחרונה נמחקו מספר בקשות דומות בנימוק כי הסיכון בניהול ההליך גבוה וכי קרוב לוודאי שהבקשה תידחה.

במקרה הנדון הגיש פטר רוט בקשה לאשר תביעה ייצוגית בהיקף של כ-18 מיליון שקל נגד שטראוס עלית. זאת, בטענה כי החברה הפחיתה את משקל האריזה של המוצר שוקולית, אבקה להכנת שוקו, מ-1 ק"ג ל-850 גרם ללא שינוי באריזה וללא הפחתה במחיר המוצר, ובכך הטעתה את צרכניה.

בתגובה טענה שטראוס כי כבר במועד בו הוחל בשיווק המוצר באריזות שתכולתן מופחתת, באוגוסט 2004, הופחת מחירו לקימעונאים ולצרכן הסופי בשיעור העולה על שיעור ההפחתה במשקלו.

עו"ד גבע מסר כי החליטו לסגת מהבקשה כי הסיכון בניהול ההליך גבוה וכי קרוב לוודאי שהבקשה תידחה. הוא הבהיר כי לא קיבל משטראוס כל טובת הנאה.

בשבוע שעבר נמחקו בהסכמה שתי בקשות לאישורן כייצוגית בהיקף של כ-57 מיליון שקל ושל כ-17 מיליון שקל נגד מחלבות יטבתה ושטראוס (בהתאמה), שהוגשו באמצעות עו"ד גבע. זאת, בטענה להפחתת תכולת אריזות מוצרים של שוקו ומוקה בשקית (יטבתה) ושל שוקולד חלב עם סוכריות קופצות (שטראוס) מבלי להודיע לצרכנים ומבלי להפחית את המחיר.

באחרונה גם נמחקה הסכמה בקשה לאשר תביעה ייצוגית בהיקף של 13.2 מיליון שקל נגד ויליגר תעשיות, שהוגשה באמצעות עו"ד גבע, בטענה להפחתת משקל אריזות נתחי טונה, מבלי להודיע לצרכנים. (ת.א. 2393/06).