עובדי חברת החשמל לא נבהלים מהדירקטוריון: דורשים תוספת שכר של 10%

עם זאת, העובדים הגמישו את דרישותיהם ביחס לתחילת המו"מ מול המדינה * עד לאחרונה דרשו העובדים להכליל את כל מרכיבי השכר בחישוב ההפרשה לפנסיה

במקביל למאבק בתוכנית ההתייעלות עליה החליט דירקטוריון חברת החשמל, נפגשו היום (א') עובדי חברת החשמל עם נציגי האוצר ורשות החברות הממשלתיות, במסגרת המו"מ על הסכם השכר החדש בחברה. מן הדרישות המוקדמות שהעלו העובדים, כפי שנודעו ל"גלובס", עולה כי העובדים הגמישו את דרישותיהם הפנסיוניות.

עד לאחרונה, דרשו העובדים להכליל את כל מרכיבי השכר בחישוב ההפרשה לפנסיה. על פי הדרישות החדשות של העובדים, עולה כי הם מוכנים שהפנסיה תעמוד על 40% ומעלה, זאת לעומת 35%-50% כיום. "אנחנו בהחלט התגמשנו", אמר ל"גלובס" מיקו צרפתי, יו"ר הוועד הארצי בחברה. "ביקשנו בהצעה הראשונה את הכול וירדנו בצורה דרסטית", הוסיף צרפתי.

למרות ההתגמשות של העובדים בהיבט הפנסיוני, הם עדיין דורשים תוספות שכר משמעותיות. כך למשל, העובדים דורשים תוספת של 5% לשכרם, בדומה לתוספת שקיבלו כלל עובדי המגזר הציבורי - אולם ייתכן כי פריסת התשלום תהיה שונה.

עוד דורשים העובדים תוספת של 2.1% לשכרם, בתמורה להסכמתם משנת 1999 לעבור מפנסיה תקציבית לפנסיה צוברת. העובדים טוענים כי יוסי קוצ'יק, הממונה על השכר דאז, הבטיח זאת בעל פה ליורם אוברקוביץ', יו"ר הוועד המנוח של עובדי החברה. העובדים דורשים עוד את הגדלת התשלומים עבור אחזקת רכב ואת השוואת תעריפי גמול ההשתלמות לעובדים המנהליים לתעריף המקובל בקרב עובדי המדינה.

גורמים בממשלה מודים כי אכן חלה התגמשות מצד העובדים, אולם לטענתם הדרישות עדיין גבוהות ומשמעותם תוספת כוללת של כ-10% לשכרם של העובדים. זאת, כאשר עד כה נכונים באוצר לתוספת של 0.5% בלבד. עם זאת, באוצר רומזים כי אם העובדים מעוניינים בתוספות שכר משמעותיות, יש לכרוך את הדבר בהסכמתם לרפורמה בחברת החשמל. יצוין כי בית הדין האזורי לעבודה בחיפה קיבל בחודש מאי האחרון את עמדת העובדים, לפיה המו"מ על הסכמי השכר יתנהל בנפרד מהמו"מ על הרפורמה. ההערכות הן כי הממונה על השכר באוצר, אלי כהן, כמו גם סגן מנהל רשות החברות, שמעון בן-חמו, לא ימהרו לחתום היום או בפגישות הקרובות על הסכם עם העובדים - לפחות עד שלא תהיה פריצת דרך משמעותית בעניין הרפורמה במשק החשמל.