תביעה נגד רו"ח עופר מנירב ושותפו: "השותף ניצל מעמדו כבורר כדי לגבות כסף בלי לתת שירות"

אורי מרון, ישראלי תושב טורקיה שייסד שותפות נדל"נית ברומניה, טוען כי רו"ח יצחק ברקוביץ גבה שלא כדין כספים בסך כ-110 אלף שקל

לבית משפט השלום בת"א הוגשה תביעה נגד רו"ח יצחק ברקוביץ, בטענה כי ניצל את מעמדו כבורר כדי לגבות כספים שלא כדין בסך של כ-110 אלף שקל. לכתב התביעה צורף כנתבע נוסף שותפו של הבורר, רו"ח עופר מנירב, לשעבר נשיא לשכת רו"ח וכיום יו"ר ועדת המסים של הלשכה.

התובע, אזרח ותושב טורקיה, אמהט סלסלסוק סיינסוי, ואורי מרון, אזרח ישראלי ותושב טורקיה, ייסדו שותפות עסקית עם אבינועם הראל, שלומי אבוקסיס וצוחר גבריאלי. השותפות ניהלה פעילות נדל"נית ברומניה.

רו"ח ברקוביץ פועל בעיקר ברומניה מזה תקופה ארוכה ונותן שירותים שונים. ביחד עם רו"ח מנירב פתח ברקוביץ בבוקרשט משרד מקומי, המתמחה במתן שירותים לאנשי עסקים ולפירמות הפועלות במזרח אירופה. ברקוביץ שימש כמבקר של החברות הרומניות, באמצעותן ניהלה השותפות את פעילותה, והוא מונה כבורר בסכסוך בין השותפים.

התובע טוען כי ברקוביץ ניצל את מעמדו כבורר כדי לקבל מהחברות הרומניות שבשותפות 20 אלף אירו בגין שירות שלא נתן מעולם. זאת, לדבריו, ללא ידיעתו וללא ידיעת מירון, אך בהסכמת הצד השני לבוררות.

התובע מציין כי בתגובה לדרישתו שישיב את הכספים, טען ברקוביץ כי קיבל אותם עבור מתן שירות של עריכת דו"חות מבוקרים לחברות. ואולם, לטענת התובע, באמצעות עוה"ד ד"ר אבי וינרוט ואריאל דינובצקי, רו"ח ברקוביץ כלל אינו מחזיק ברישיון ראיית חשבון ברומניה.

"בדרך זו נטלו ברקוביץ ומנירב 20 אלף אירו בגין שירות ברומניה, שאותו לא נתן רו"ח ברקוביץ ו/או לא היה מוסמך לתת, והם נתבעים להשיבו לאלתר", נטען בתביעה. התובע הגיש לבית המשפט מחוזי בת"א לפני כשבוע בקשה לעיכוב הליכי הבוררות עד להכרעה בעתירתו להעברת רו"ח ברקוביץ מתפקידו כבורר. (ה.פ. 1230/07).