שופרסל הציעה לבעלי רשת השיווק החרדית "אלף" 100 מיליון שקל עבור השלמת הרכישה

השותפים, אברהם משה-מרגלית, אריה בוים ויהודה לניאדו, מחזיקים ב-50% מהרשת * מדובר בעסקה כלכלית במיוחד לשופרסל, שקיבלה החלטה אסטרטגית להקדים את הרכישה כדי לאפשר את פיתוח הרשת במגזר החרדי

רשת שופרסל ממשיכה בניסיונות לסיים את הליך רכישת תת הרשת החרדית אלף, אך העיסקה עדיין לא נסגרה. ל"גלובס" נודע כי במסגרת מגעים בין הצדדים, הציעה שופרסל לשותפיה בתת-הרשת 100 מיליון שקל תמורת מניותיהם, אולם השותפים דרשו לשפר את ההצעה, אך לא נקבו בסכום אותו הם דורשים. "אילו הם היו רוצים לסגור את העסקה, הם היו נוקבים בסכום הנדרש", אומר מקור המקורב למגעים.

אלף נמצאת בבעלות משותפת של שופרסל (50%), אברהם משה-מרגלית, אריה בוים ויהודה לניאדו (50%). מקור השותפות בין הצדדים נוצרה ברשת קלאב-מרקט. תת הרשת שמחזיקה היום שופרסל, "זול פה", הייתה בעבר תת-הרשת החרדית של רשת קלאב-מרקט: "זול פה" הוקמה על-ידי קלאב מרקט יחד עם בוים ומרגלית, ובין הצדדים היו הסכמי ניהול. במסגרת רכישת קלאב-מרקט סוכם בין הצדדים כי המותג "זול פה" ייצא מהמגזר החרדי ויעבור לבעלות מלאה של שופרסל; ואילו לניאדו, בוים ומרגלית יקימו בשיתוף עם שופרסל, רשת חדשה במגזר החרדי. הרשת שהוקמה באוגוסט 2006, נקראה אלף. באותו מעמד סוכם גם כי שופרסל לא תוכל לפעול במגזר החרדי עם המותג "זול פה", וכי לשופרסל תינתן אופציה לרכוש את השליטה המלאה באלף עד לחודש יולי 2008, במכפיל רווח שנקבע בהסכם.

שופרסל רואה במגזר החרדי את אחד ממנועי הצמיחה של הרשת והיא מבקשת להרחיב את פריסתה בעשרות סניפים. בין הצדדים כבר נחתם הסכם רכישה והשלמת הבעלות המלאה על אלף היא תנאי הכרחי להתרחבותה.

מקורות המקורבים לצדדים מוסרים כי מכפיל הרווח שנקבע בהסכם הופך את עסקת הרכישה לכלכלית במיוחד עבור שופרסל. ההערכות הן כי אלמלא ההסכם, המחיר שהשותפים היו מקבלים בשוק עבור המניות, היה גבוה משמעותית. מקור בכיר ברשת אלף אף מסר לאחרונה ל"גלובס" כי השותפים החליטו שלא למכור את חלקם ברשת, למרות ההסכם בין הצדדים.

השותפים באלף, המודעים היטב לערכה של הרשת, מבקשים היום להעלות את מחיר העסקה. שופרסל שקיבלה החלטה אסטרטגית לסיים את הרכישה מוקדם ככל האפשר, הציעה למעשה לשותפים סכום גבוה יותר מהנקוב בהסכם שכולל למעשה תוספת על יציאה מוקדמת מהרשת.

לרשת אלף 8 סניפים: בירושלים, בני-ברק, אלעד, מודיעין-עלית, בית-שמש ובארות-יצחק. בכל הערים האלה, למעט ירושלים שבה יש סניף קטן של "זול פה" שהוקם טרם ההסכם המדובר - אין ל"זול פה" סניפים.

רשת אלף זוכה להצלחה במגזר החרדי, ומחזור המכירות שלה נאמד בכמיליארד שקל. סניף הרשת בבארות-יצחק אחראי לבדו לכשליש מהמחזור. סוד ההצלחה של רשת אלף הוא בהוצאות תפעול נמוכות, שמאפשרות מחירים זולים במיוחד - המניע העיקרי לקנייה במגזר החרדי.