אורד הודיעה על כניסתה לתחום פעילות חדש - שילוב מערכי מכ"מ במערכות הגנה היקפית

דיווחה כי במסגרת ההסכם, ישתפו הצדדים פעולה בתחום מערכות הבטחון במספר מדינות ברחבי אירופה ובדרום אסיה

חברת אורד , בשליטת משפחת אדורם וקונצרן שמרוק, ממשיכה בהרחבת פעילותה הבינלאומית. אורד, שמניותיה הונפקו בבורסה בתל-אביב בחודש יוני האחרון, הודיעה היום על כניסתה לתחום פעילות חדש - שילוב מערכי מכ"מ במערכות הגנה היקפית. הכניסה לתחום מתבצעת באמצעות חתימת מערך הסכמים עם חברת נובידאה הישראלית. אורד דיווחה כי במסגרת ההסכם, ישתפו הצדדים פעולה בתחום מערכות הבטחון במספר מדינות ברחבי אירופה ובדרום אסיה. שיתוף הפעולה יכלול, בין היתר, הגשה משותפת של הצעות במכרזים ופרויקטים בתחום מערכות הבטחון. הסכם השת"פ בין הצדדים נחתם לתקופה של 3 שנים, עם אפשרות לחידושו לשנים נוספות.

נובידאה הינה חברה המתמחה בשילוב מערכי מכ"מ במערכות הגנה היקפית עבור מעברי גבולות, מתחמים צבאיים, שדות תעופה ומתקנים אסטרטגים. עם בעלי מניותיה של החברה נמנית חברת ICX האמריקנית, המפתחת חיישנים ומערכות צפייה המיועדות לפתרונות מערכתיים בתחומי האבטחה האזרחית והצבאית. חברת ICX מחזיקה בכ-13% ממניות נובידאה, ובמסגרת מערך ההסכמים שנחתם כעת בין נובידאה לבין אורד, סוכם כי אורד תרכוש בדרך של הקצאה כ-13% ממניות נובידאה תמורת כ-770 אלף שקל (כ-200 אלף דולר).

אורד ציינה, כי היא רואה בהסכם ההשקעה, ובעיקר בהסכם שיתוף הפעולה, הסכמים שגלום בהם פוטנציאל עסקי מהותי לחברה. כמו כן, החברה רואה בשיתוף הפעולה של החברה עם ICX, באמצעות נובידאה, חלק מיישום אסטרטגיית החברה להרחיב את תחומי פעילותה בארץ ובחו"ל, בין היתר, באמצעות מיזוגים ורכישות ושיתופי פעולה עם גופים מובילים בשוקי היעד שלה.

להערכת אורד, שיתוף פעולה זה עשוי לחזק את יכולותיה בתחום מערכות ההגנה ההיקפית במסגרת ביצוע פרוייקטים בארץ ובחו"ל. עם זאת, באורד מסייגים, כי לא ניתן להעריך ובשלב זה את היקף הפוטנציאל העסקי של השת"פ ואת השפעתו על תוצאותיה.

אריאל אדורם, מנכ"ל אורד, אמר היום: "אנו רואים פוטנציאל רב בשיתוף הפעולה עם נובידאה, וזאת הודות ליכולות המשלימות של שתי החברות, ששילובן יוצר גורם בעל ידע וטכנולוגיה שיגדיל משמעותית את הזכייה במכרזים מהותיים בתחומי האבטחה והבטחון במדינות היעד אליהן שואפת החברה לחדור. כמו כן, הכניסה לתחום של שילוב מערכי מכ"מ במערכות הגנה היקפית פותחת בפנינו שווקים חדשים".

אורד סיימה את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2007 עם הכנסות בסך של כ-150 מיליון שקל, בעוד שצבר ההזמנות שלה הסתכם בסוף ספטמבר 2007 בכ-342 מיליון שקל.