כלל תעשיות חתמה על ההסכם לרכישת גז טבעי מ-EMG ב-115 מיליון דולר

משאב, שבבעלות כלל תעשיות, מחזיקה במפעל המלט נשר ומתכננת להקים תחנת כוח ב-30 מיליון דולר לייצור חשמל באמצעות גז טבעי

כלל תעשיות נערכת להיכנס לתחום ייצור החשמל הפרטי: כלל תעשיות, מקבוצת אי.די.בי שבשליטת איש העסקים נוחי דנקנר הודיעה היום (ב') כי חתמה על ההסכם המפורט לרכישת גז טבעי עם ספקית הגז המצרית EMG שבה שותף יוסי מימן לתקופה של 15 שנה. התמורה, על-פי ההסכם, כפופה לכמות הגז שתסופק ותסתכם ב-106-125 מיליון דולר.

כלל תעשיות היא בעלת השליטה בחברת משאב המחזיקה בבעלות על מפעל המלט נשר. משאב מתכננת להקים תחנת כוח בעלות של 30 מיליון דולר לייצור חשמל באמצעות גז טבעי אשר תספק את עיקר תצרוכת החשמל של המפעל, וזאת במטרה להוזיל את עלויות האנרגיה.

כלל הודיעה היום (ב'), כי תחילת הזרמת הגז הטבעי מתוכננת למחצית השנייה של 2009. ההסכם שנחתם בין הצדדים, כולל התחייבות לפיו משאב תהיה מחויבת לשלם ל-EMG עבור כמות קבועה של גז המהווה את עלות הרכישה השנתית, זאת בלי קשר לכמות הצריכה בפועל. למעשה, משאב מתחייבת מראש לרכוש את כמויות הגז הטבעי שבהסכם.

לנוכח האפשרות לשינויים במבנה תעריפי החשמל למשאב תהיה אופציה להקטין את כמויות הגז בהיקף של עד 30% וזאת למספר חודשים ממועד חתימת ההסכם. בנוסף התחייבה משאב להעמיד ערבות בנקאית בהיקף של 5.3 מיליון דולר, ונשר תעמיד ערבות חברה בסך של 8.1 מיליון דולר. סכום הערבויות יופחת עד לאפס על פני חמש שנים ממועד הזרמת הגז הטבעי.

כלל תעשיות דיווחה עוד, כי מועד תחילת הזרמת הגז והקמת תחנת הכוח מותנה בחיבור החברה למערכת הולכת הגז הטבעי, שיתוף פעולה עם החברה המצרית וכן בקבלת ההיתרים הנדרשים להקמת תחנת הכוח. להערכת החברה, הגורם העיקרי העשוי להשפיע על כך, קצב הקמת צנרת הגז וכן קבלת אישורי הבנייה הנדרשים להקמת תחנת הכוח.

יצויין כי עבור EMG מדובר בהסכם חמישי לאספקת גז טבעי עם אחד הצרכנים הגדולים במשק. עד כה חתמה EMG על הסכמים לאספקת גז טבעי עם חברת החשמל, קבוצת דוראד, אגן כימיקלים, אשכולות אנרגיה ועוד, בהיקף כספי כולל של למעלה מ-4 מיליארד דולר. עם זאת ההסכם עם כלל תעשיות הינו משמעותי עבור EMG מאחר ומדובר בחתימה על הסכם מפורט לאספקת הגז הטבעי.

מימן והבעלים של קבוצת אי.די.בי נוחי דנקנר משתפים כיום פעולה בתחום האנרגיות החלופיות ואמפל (שבשליטת מימן) וכלל תעשיות הודיעו באחרונה על הקמת חברה משותפת שתכנס לפעילות בתחום אנרגיית הרוח בהשקעה הנאמדת ב-200 מיליון דולר.