הדולר היציג חזר להיחלש: איבד היום מערכו 0.28% ושערו נקבע על 3.927 שקלים

[לאתר המט"ח][לטבלת שערים מצטלבים] האירו ירד ב-0.27% לשער יציג של 5.7672 שקלים * פינוטק: התנודות החדות בשוק המט"ח ממשיכות

לאחר עלייה של כ-0.4% אתמול ולאחר קפיצה של כ-2% בשבוע האחרון תיקן היום הדולר במעט את שערו אל מול המטבע הישראלי, השקל. האירו נחלש גם הוא היום, בשיעור דומה.

באופן כללי ניתן לומר כי שערי המטבעות העולמיים המובילים מטלטלים על רקע ההתפתחויות הדרמטיות בזירת הריביות והעולמית ועל רקע הצעדים המוניטריים המתואמים שנודעו אתמול. המטבע המקומי מגיב גם הוא לשינויים אלה ובנוסף מתכונן לבשורות מבית - מחר (ו') יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר.

נזכיר, כי ברקע, מוסיף המסחר להגיב להחלטת הריבית של ה'פד', לפיה זו הופחתה ב-0.25%, ועל רקע ההודעה על שיתוף הפעולה של חמשת הבנקים המרכזיים בעולם, במטרה לסייע בהזרמת נזילות לשווקים.

בסיכומו של היום, נקבעו השערים היציגים הבאים: הדולר נחלש ב-0.28% ושערו היציג נקבע ברמה של 3.927 שקלים. האירו נחלש ב-0.27% ושערו היציג נקבע ברמה של 5.7672 שקלים.

EASY-FOREX: התנודות החדות בשוק המט"ח ממשיכות

24 שעות לאחר שהחליט הפד להוריד את הריבית ב-0.25%, הודיע אמש ה'פד' על תוכניות להקלה בלחצים בשוק האשראי - חמשת הבנקים המרכזיים הגדולים בעולם יזרימו מזומנים לתוך שוק ההון במטרה להגדיל את הנזילות ולשחרר את הכלכלה הגלובלית מהשלכות משבר האשראי - התוכנית תתבסס על זרימת מזומנים באמצאות קרנות לטווח קצר.

נראה שהלחצים שהפעיל נגיד ה'פד' על עמיתיו ברחבי העולם, הגיעו לסיומם עם הסכמת הנגידים להצטרף למאבק בהצטמקות הנזילות הגלובלית. מייד לאחר הפרסום נחלש הדולר מול המטבעות בעלי הריבית הגבוהה והתחזק מול מטבעות בעל ריבית נמוכה.

לאחר שהבורסה בוול סטריט נפתחה בעליות מעל 2%, חזרה מאוחר יותר הבורסה לרדת וסיימה בעליות מתונות. היום צפוי להתפרסם מכירות קמעונאיות ומדד מחירים ליצרן.

בזירה המקומית, המשיך אתמול הדולר להתחזק מול השקל. מבחינה טכנית, פריצה של רמת ההתנגדות ב-3.93 יכולה לאותת על המשך התחזקות השקל מעבר לרמת ה-4.0000 שקלים לדולר.

פינוטק: הזרים רוכשים פחות שקלים

צעדם של הבנקים המרכזיים צפוי להעלות את ההיצע של הדולר בגוש האירו ומחוצה לו, והביא סוחרים רבים להעריך שמגמת ההיחלשות של השטר הירוק כנגד האירו תישמר. הפד הודיע כי יספק לבנק המרכזי האירופי והבנק המרכזי השוויצרי דולרים בכדי להקל את מחנק האשראי באירופה.

השקל נחלש אתמול במהלך יום המסחר אל מול הדולר כששערו היציג נקבע על 3.938 שקלים. הטלטלות בשוקי ההון בעולם הירפו את ידי המשקיעים הזרים מרכישה של המטבע הישראלי. בנוסף בנקים מקומיים רכשו את הדולר על רקע הערכות לצעדים אגרסיביים מצד הפדרל ריזרב לשמור על המשך ההתרחבות הכלכלית בארה"ב, אשר עשויים להעניק תמיכה לשטר הירוק.