רשם האגודות השיתופיות אישר את עסקת מכירת השליטה בתנובה לקרן אייפקס

הושגה ההסכמה על נוסח פרה-רולינג להסדר " במקביל הודיעה המדינה כי תמכור את כל מניותיה בחברה, תמורת 67 מיליון דולר

רשם האגודות השיתופיות אישר היום את עסקת רכישת השליטה בתנובה על ידי קרן אייפקס. בהחלטתו קבע הרשם כי רובם המכריע של התנאים המתלים את כניסת העסקה לתוקפה התקיימו במלואם.

בנוגע למכשול היחיד שנותר, דהיינו חתימת שלטונות המס על פרה-רולינג להסדר, הושגה למעשה הסכמה על פרה-רולינג, על תנאיו ועל נוסחו המדויק. אולם שלטונות המס מתלים את חתימתם על נוסח הפרה-רולינג המוסכם באישור החשב הכללי.

הרשם ציין עוד בהחלטתו כי ההסדר אושר כדין ברוב של המשתתפים ובהמשך גם "הצביעו החברים ברגליים" והודיעו מרצונם החופשי על פדיון של יותר מ-97% מיחידות ההשתתפות. לדברי הרשם, התנאים להשלמת ההסדר הולכים ומתגשמים וההסדר אינו מפלה בין חברי תנובה ומציע לכל אחד מהם הזדמנות שווה וזהה לפעול ביחידות ההשתתפות שלו. די בכך, קבע הרשם, כדי להמליץ בפני בית המשפט המחוזי על אישור ההסדר.

בהחלטתו ציין עוד הרשם כי העסקה תוביל למעשה להסדרת רובו המכריע של החוב המוסדר במסגרת הסדר הקיבוצים ולשיפור דרמטי במצבת חובותיו של המגזר הציבורי והמצב זהה אף בהסדר המושבים. הרשם קבע כי תוקף אישורו מותנה במתן פרה-רולינג חתום על ידי שלטונות המס. הרשם אישר עוד היום את הבקשה להפיכתה של תעשיות מזון תנובה - אגודה שיתופית חקלאית בישראל - לחברה.

בעניין זה הוא ציין כי מדובר בפעילות הקואופרטיבית הגדולה ביותר הקיימת בישראל ויש חשיבות מרובה לכך שהמסגרת הקואופרטיבית של קבוצת תנובה תמשיך להתקיים פרק זמן ארוך ככל האפשר, ובכך תמשיך להיות כפופה למדדי התנהגות קואופרטיבית באופן שיקל על שינוי השליטה הצפוי להתרחש בקבוצת תנובה.

אתמול נרשמה התקדמות נוספת בסגירת העסקה, לאחר שהאוצר הסכים לפדות את מניות תנובה ששייכות למדינה. האוצר ימכור את כל מניותיו בחברה, ויקבל תמורתן 67 מיליון דולר. זאת, לאחר שבנק הפועלים העמיד לאחרונה לחברת מבטח-שמיר 250 מיליון דולר כנגד ערבות בנקאית שתיתן מבטח-שמיר לקיבוצים ולמושבים שיישארו בתנובה ויחזיקו יחד כ-25% ממניות החברה. הערבות ניתנה להבטחת זכותם למכור את המניות למבטח-שמיר בטווח של שלוש שנים לאחר סיום העסקה לפי שווי המניות הנוכחי.