מנכ"ל שיכון ובינוי אורי שני הודיע על עזיבת החברה עקב "קבלת הצעה אטרקטיבית" - ויפסיד 100 מיליון שקל

אחד התפקידים הבכירים הפנויים בסקטור המקומי הוא כיסא המנכ"ל בחברת אפריקה ישראל * שני הועסק בחברה במשך יותר מחמש שנים - שנתיים מהן כמנכ"ל * שרי אריסון: "צר לי על החלטתו לפרוש מתפקידו ואני מכבדת זאת ומברכת אותו בדרך צלחה"

הפתעה בשיכון ובינוי . מנכ"ל החברה אורי שני הודיע ליו"ר מועצת המנהלים של החברה, רוית ברניב, כי הוא מבקש לסיים את תפקידו. לפי הודעת החברה, סיבת העזיבה היא הצעה אטרקטיבית שנפתחה בפניו. זהות ההצעה לא נמסרה, אולם גורמים בשוק מעריכים כי מדובר באפריקה ישראל . לפי שעה, לא נמסרה תגובה בעניין מכל הצדדים.

בהודעת החברה אמר שני: "כיהנתי בקבוצת שיכון ובינוי במשך 5.5 שנים - מתוכם שנתיים כמנכ"ל - ברצוני להודות לגב' שרי אריסון בעלת השליטה של החברה על התמיכה והגיבוי להם זכיתי בתקופת כהונתי".

רוית ברניב, יו"ר מועצת המנהלים של החברה: "אני מצרה על החלטתו של אורי שני. תרומתו של אורי לחברה במהלך השנים היתה רבה והוא עשה רבות לקידומה ופיתוחה. שיתוף הפעולה ביננו נשא פירות אך אני מכבדת את רצונו לפרוש מהתפקיד ומאחלת לו הצלחה בהמשך הדרך."

בעלת השליטה בחברה, שרי אריסון: "אני מעריכה את פועלו ותרומתו של אורי שני בתקופת כהונתו כמנכ"ל החברה. צר לי על החלטתו לפרוש מתפקידו ואני מכבדת זאת ומברכת אותו בדרך צלחה".

כאמור הנימה העולה מהודעת החברה היא כי שני עוזב את התפקיד באווירה חיובית ומפרגנת מצד כל הצדדים, אולם יצויין כי לאחרונה עלו סברות כי מערכת היחסים המקצועיים בין שני ליו"רית הקבוצה, רוית ברניב, לא התנהלה על מי מנוחות.

בנוסף גם כישלון הנפקת החברה הבת, שיכון עובדים, נקשר בשמו של שני לאחר שהוא היה זה שדחף וניסה להוביל את המהלך שנכשל פעמיים. הניסיון האחרון לביצוע המהלך התרחש בחודש שעבר ונכשל בשל חוסר עניין של המשקיעים המוסדיים שלא רכשו מניות בשל חולשת השווקים. לפני כן, התכוונה החברה להנפיק בקיץ, אז טירפד משבר הסאב-פריים שפרץ, את הכוונה.

שאלת התפקיד הבא

בשלב זה לא נקבע מועד העזיבה הסופי של שני וזהות מחליפו. כמו כן לא ידוע זהות המחליף של שני בתפקיד מנכ"ל החברה. באשר לתפקיד האטרקטיבי שהוצע לשני לא ידוע בשלב מהי הצעה זו. כיוון אפשרי אחד הוא חזרה לזירה הפוליטית, לאחר ששני היה מנכ"ל משרד ראש הממשלה בתקופת ראש הממשלה אריאל שרון. בזירה העיסקית, אחד התפקידים הבכירים הפנויים בסקטור הנדל"ן המקומי הוא כסא המנכ"ל בחברת אפריקה ישראל. בשלב זה לא נמסרו פרטים כל שהם על התפקיד הבא של שני.

גם מקורבים לאורי שני, עימם שוחחנו, סירבו להתייחס לזהות מקום העבודה הבא של שני ומסרו כי הדברים טרם נסגרו. הודעה באשר למקום העסקה החדש של שני צפויה להיות בסמוך לסיום השנה, קרי בשבועיים הקרובים, לדבריהם. לשאלה האם ההצעה ניתנה מאפריקה ישראל, חזרו המקורבים על חוסר רצונם לדון בנושא עד שיסגר סופית.

יצויין כי בקיץ האחרון זכה שני לחבילת אופציות נדיבה משיכון ובינוי, כך שסביר שההצעה שקיבל, במידה ואכן מדובר על משרה במגזר העסקי, טובה מתנאי העסקה שלו כעת, הן בשכר והן בזהות וגודל החברה.

הפסיד 100 מיליון שקל

בעזיבתו ויתר שני על קופון בשווי של כמעט 100 מיליון שקל, כתוצאה מהנפקה עתידית של החברה-הבת, שיכון עובדים, אם זו תתבצע עד סוף 2008.

אם שני היה היה נשאר בחברה, הוא היה זכאי למענק חד פעמי בשיעור של 1% מהרווח הנקי שהיתה רושמת שיכון ובינוי אם וכאשר ההנפקה היתה יוצאת לפועל לפי שווי הכפול מהשווי שלפיו רשומה החברה- הבת בספרי החברה האם. בנוסף לכך, ויתר שני על הטבה בשווי של 20 מיליון שקל בקירוב, שהיתה נוצרת לו כתוצאה מאופציות שהוקצו לו לאחרונה.