מניית יולי שוקי הון מזנקת ביותר מ-20% לאחר הודעה על כוונת החברה לרכוש 21 נכסים מניבים בארה"ב

אם תושלם העסקה, תשלם החברה כ-190 מיליון דולר עבור הנכסים - 75% במימון בנקאי * שיעור התפוסה בנכסים עומד על כ-84%; סך הרווח התפעולי הנוכחי הסתכם בכ-15.4 מיליון דולר לשנה

יולי שוקי הון בשליטת הנרי קויפטייל וד"ר שלמה נס חתמה על מזכר הבנות לרכישת 21 מרכזיים מסחריים בארה"ב תמורת סך כולל של כ-190 מיליון דולר. הנכסים פרוסים על פני 12 מדינות בארה"ב. בעקבות ההודעה מזנקת מניית החברה ביותר מ-20% במסחר בבורסה בת"א.

בהודעת החברה נמסר כי בכוונתה לפעול להשבחת הנכסים ולהעלאת ערכם במקביל לצירוף שותפים נוספים לעסקה.

לפי ההודעת יולי שוקי הון, שיעור התפוסה הנוכחי במרכזים המסחריים עומד על כ-84% וסך הרווח התפעולי הנוכחי (NOI) המצטבר הסתכם בכ-15.4 מיליון דולר לשנה - הרווח משקף תשואה של כ-8% ביחס לסך הכולל של עלויות הרכישה הצפויות.

באשר למימון העסקה, החברה מסרה כי היקף המימון הבנקאי יעמוד על כ-75% משווי הנכסים(כ-140 מליון דולר) מתוכו כ-47 מיליון דולר ארה"ב הינו חוב קיים בגין הנכסים וכ-93 מיליון דולר ארה"ב הינו חוב חדש. הריבית עבור החוב החדש צפויה לעמוד על כ-6.6% בקופת חזר של 30 שנה. יתרת מימון הרכישה, 53 מיליון דולר תגיע, באם תושלם העסקה, מההון העצמי של יולי שוקי הון והשותפות שיצטרפו אליה, אם וכאשר.

על פי מיתווה השלמת העסקה, על התאגיד לחתום עד לסוף החודש (דצמבר) על ההסכם המותנה לרכישת הנכסים. לאחר מכן, תצטרך קבוצת הרכישה לסיים את בדיקת הנאותות והשגת המימון הבנקאי עד תום השבוע הראשון של חודש פברואר, 2008.