שנה טובה לתיירות בישראל: הכנסות חברות המלונות הציבוריות ברבעון השלישי גדלו ב-19.4%

ההכנסות הסתכמו ב-609.7 מיליון שקל * מובילה את ההכנסות ואת הרווח התפעולי - מלונות דן, שאתמול מניותיה זכו להצעת רכש מבעל השליטה, מיקי פדרמן

בדן אנד ברדסטריט מסכמים את השנה בענף המלונאות, כאשר בשורה התחתונה מסתמת כי 2007 הייתה שנה טובה במיוחד. בעשרת החודשים הראשונים של השנה ביקרו בישראל כ-1.89 מיליון תיירים, המהווים גידול של 20% ביחס לתקופה המקבילה ב-2006. "במקביל לגידול בתיירות הנכנסת, המשיכה המגמה החיובית גם בתיירות הפנים, שמהווה להערכתם כ-40%-45% מסך הכנסות ענף המלונאות", מציינים שם.

מבחינה של חברות המלונאות הציבוריות עולה כי ההכנסות המצרפיות של ישרוטל , מלונות אפריקה, מלונות הכשרה , חוף גיא וריג'נסי הסתכמו ברבעון שחלף ב-609.7 מיליון שקל, גידול של 19.4%. הרווח התפעולי גדל בשיעור חד יותר, של 33.6%, ועמד על 133 מיליון שקל. בשני המקרים, מובילה מלונות דן את רמת ההכנסות והרווח התפעולי.

השיפור בענף מוסבר לדעת כלכלני דן אנד ברנדסטריט בין היתר בבסיס השוואה - שהרי הרבעון המקביל אשתקד, השלישי ב-2006, היה הרבעון בו התרחשה מלחמת הלבנון השנייה. "המגמה החיובית בענף המלונאות שבאה לידי ביטוי בתוצאות של החברות בתחום היא תוצאה של צמיחה כלכלית ושקט יחסי מבחינה ביטחונית", מציינים בדן אנד ברדסטריט ישראל

השיפור בענף המלונאות בא לידי ביטוי גם בהצעות הרכש שפורסמו לאחרונה לחברות הציבוריות בענף - לאחר שאפריקה ישראל מחקה את מלונות אפריקה מהמסחר ועל רקע הצעת הרכש של מיקי פדרמן, בעל השליטה במלונות דן, ליתרת המניות. "מגמה זו מבטאת ככל הנראה את הערכותיהם של בעלי השליטה ביחס לתוצאות בעתיד", אומרים הכלכלנים.