הנהלת "צינורות המזרח התיכון" לעובדים הוותיקים: תסכימו לפיטורי עובדים, ונשמור על תנאיכם

עובדי החברה הפסיקו בתחילת השבוע לעבוד שעות נוספות, ואיימו שלא לעבוד ביום שישי * במקביל הכריזה ההסתדרות לפני כשבוע על סכסוך עבודה - תקופת הצינון מיום הכרזת הסכסוך תסתיים רק ביום ד' הבא

החברה הבורסאית צינורות המזרח התיכון , הודיעה לעובדיה כי היא תשחרר לביתם עובדים שלא ימשיכו בעבודתם הרגילה. זאת לאחר שעובדי החברה הפסיקו בתחילת השבוע לעבוד שעות נוספות, ואיימו שלא לעבוד ביום שישי.

ההסתדרות הכריזה לפני כשבוע על סכסוך עבודה בחברה, לאור המבוי הסתום במו"מ על הסכם עבודה חדש. על פי החוק, תקופת הצינון מיום הכרזת הסכסוך תסתיים רק ביום רביעי הבא, כך שעיצומי העובדים אינם חוקיים לכאורה. בהסתדרות אף הבהירו לעובדים כי עד לסיום תקופת הצינון, עליהם לחדול מהעיצומים ולנסות למצות את המו"מ.

הסכם העבודה הנוכחי יסתיים בסוף החודש, כאשר הנהלת החברה מבקשת לערוך בהסכם החדש שינויים מהותיים. כך למשל, הנהלת החברה מבקשת לשים קץ לסעיף בהסכם הקובע כי פיטורי עובדים או כל מהלך הקשור בכוח אדם, מחייב את אישור הוועד. בחברה מבקשים לקיים גמישות ניהולית, שתאפשר פיטורי 5 עובדים בשנה, במידת הצורך. "הבהרנו לעובדים שבמאה ה-21 לא יכול להיות שהידיים שלנו יהיו כבולות", הסביר בשבוע שעבר שריג.

עוד מבקשת ההנהלה ליישם שיטת תגמול על פי תפוקה, כדי להגביר את ביצועי העובדים ולתגמלם בהתאם. להנהלה, בראשות המנכ"ל בני שריג, יש דרך מקורית להביא להסכמת הוועד: בתום החודש תסתיים תקופת "רשת הביטחון" שניתנה לעובדים הוותיקים עם חילופי הבעלות בחברה, המעניקה להם תנאי פרישה משופרים. כך, אם הוותיקים ירצו לשמר את תנאיהם הנוחים, הם יאלצו להסכים לתנאי ההסכם החדש. מנגד, העובדים דורשים העלאת שכר משמעותית, בשל רווחיות החברה.

צינורות המזרח התיכון נחשבת לחברה הגדולה בישראל לייצור צינורות פלדה. בעלי השליטה בחברה הם גאון אגרו תעשיות (53%) וסמי שמעון (20%). הציבור מחזיק ביתר מניות החברה.